راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مراسم بهره‌برداری از استارت‌آپ مرکوری، بیمه بدنه هوشمند سفر، برگزار شد / چگونه فقط برای سفر، اتومبیل را بیمه کنیم؟

مراسم بهره‌برداری از استارت‌آپ مرکوری (بیمه بدنه هوشمند سفر) که با همکاری مجموعه هرمس شریف و شرکت بیمه کوثر طراحی و پیاده‌سازی شده است ۲۰ اسفندماه در محل هتل قلب تهران برگزار شد.

در این مراسم مجید مشعلچی مدیرعامل بیمه کوثر، امیر نجفی‌پور عضو هیات مدیره و جانشین معاون سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، حامد کاظمی، مدیرعامل مرکوری، فاطمه دریشوند، کارشناس ارشد هوش مصنوعی مرکوری، ابوالفضل آقادادی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی بیمه کوثر، محمدرضا مؤمنی، مدیر فاوا بیمه کوثر و فاطمه والی مدیر مارکتینگ مرکوری به عنوان سخنران حضور داشتند.

 

برای سرعت بخشیدن به ارائه خدمات با استارت‌آپ‌ها همکاری می‌کنیم

محمدرضا مؤمنی، مدیر فاوا بیمه کوثر در این رویداد درباره نقش فناوری اطلاعات در صنعت بیمه گفت: «مساله که در صنعت بیمه پررنگ است پشتیبانی از خدمات فناوری اطلاعات است. فناوری در صنعت بیمه توانسته با مکانیزه کردن خدمات و تبدیل اطلاعات به داده‌های دیجیتال عملیاتی شود.»

او با بیان اینکه توسعه زیرساخت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و در کل پیشرفت در زمینه‌های فناوری اطلاعات در دهه گذشته مورد توجه صنعت بیمه بوده درباره تأخیر ورود فناوری به بیمه گفت: «مأموریت صنعت بیمه پوشش ریسک است و هر جا که این کلمه باشد مسئولین محتاط‌تر عمل‌ می‌کنند. به همین دلیل تصمیم‌گیری برای ورود به فناوری در این صنعت کم‌تر است هرچند خود ریسک را می‌شود با فناوری کنترل کرد.»

محمدرضا مؤمنی، مدیر فاوا بیمه کوثر
محمدرضا مؤمنی، مدیر فاوا بیمه کوثر

مؤمنی هزینه‌های ایجاد زیرساخت فناوری و خلأهای قانونی را از دلایل بعدی این تأخیر دانست. او استفاده از خدمات الکترونیکی را لازمه بقای شرکت‌ها عنوان کرد و افزود: «بیمه کوثر با توجه به این مساله توانسته در این راه موفق عمل کند. ارائه خدمات درمانی با استفاده از کارت ملی، پیاده‌سازی دستگاه کیوسک خدمات بیمه‌ای در سطح بیمارستان‌ها و طراحی سامانه با استفاده از هوش مصنوعی از جمله این اقدامات بوده است.»

او درباره همکاری با مرکوری گفت: «برای سرعت بخشیدن به ارائه خدمات تصمیم بر آن شد تا با استارت‌آپ‌ها همکاری داشته باشیم.»

 

خلق بازارهای جدید با اینشورتک

فاطمه والی مدیر بازاریابی مرکوری در ادامه گفت: «امروزه اینشورتک کمک می‌کند تا بیمه‌ها با خلق بازارهای جدید وارد فضای فناوری برای افزایش رضایتمندی مخاطبان شوند.»

فاطمه والی مدیر بازاریابی مرکوری
فاطمه والی مدیر بازاریابی مرکوری

 

استفاده از بیمه‌نامه موقت سفر راه‎‌حل مناسب برای افزایش صدور بیمه نامه بدنه اتومبیل

بردیا جوادی، مدیر فنی مرکوری استفاده از بیمه‌نامه موقت سفر در قالب اپلیکیشن را راه‌حل مرکوری برای این مسائل دانست و گفت: «با ارائه این محصول جدید بیمه‌ای هزینه شرکت‌های بیمه به خاطر مجازی بودن روند کارشناسی کاهش می‌یابد. همچنین آنلاین بودن خدمات باعث افزایش علاقه مخاطبان برای استفاده از بیمه می‌شود. مشکل تقلب در این اپلیکیشن با استفاده از هوش مصنوعی به کمترین حد خود رسیده است.»

 

چگونه ریسک بیمه هوشمند موقت سفر برای بیمه‎‌گذار کاهش می‌یابد

فاطمه دریشوند، کارشناس ارشد هوش مصنوعی مرکوری در ادامه گفت: «با بیمه موقت هوشمند سفر می‌توان فقط برای مسافرت، اتومبیل را بیمه کرد. ریسک این نوع بیمه را با بررسی پارامترهای مختلف مانند مشخص کردن جاده، زمان سفر، آب‌وهوا در بازه سفر و مشخص کردن نوع رفتار راننده تحت عناوین پر ریسک و کم ریسک با استفاده از داده‌های گوشی هوشمند می‌توان برای بیمه‎‌گذار کاهش داد. هدف نهایی مرکوری تغییر سبک و کاهش حوادث رانندگی است.»

 

فقط ۱۳ درصد از اتومبیل‌ها در ایران بیمه بدنه دارند

ابوالفضل آقادادی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی بیمه کوثر گفت: «در سال گذشته در بین استارت‌آپ‌های شرکت کننده در نوآورگاه بیمه ، مرکوری به عنوان استارت‌آپ برتر برای همکاری با بیمه کوثر برگزیده شد.»

او درباره ظرفیت خالی بسیاری که در صنعت بیمه وجود دارد افزود: «فقط ۱۳ درصد از اتومبیل‌ها در ایران بیمه بدنه دارند. اینشورتک امروزه سعی می‌کنند فناوری کاربردی را در صنعت بیمه وارد کند.»

ابوالفضل آقادادی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی بیمه کوثر
ابوالفضل آقادادی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی بیمه کوثر

او درباره اینترنت اشیا گفت: «استارت‌آپ‌های مختلف در دنیا با استفاده از داده‌های رانندگی افراد و کاهش ریسک هزینه‌ها شروع به بیمه کردن خودروها می‌کنند. بیمه کوثر در راه استفاده از فناوری اینشورتک از ایده‌ها استقبال می‌کند.»

 

بیمه‌نامه هوشمند موقت سفر چگونه صادر می‌شود؟

حامد کاظمی مدیرعامل مرکوری در ادامه این رویداد گفت: «با کسب مقام اول در نوآورگاه بیمه، عملیاتی شدن ایده مرکوری شروع شد. با انجام دستور عملی که اپلیکیشن تعیین می‌کند و بعد از بررسی عکس و فیلم‌هایی که شخص به صورت آنلاین از اتومبیل برای کارشناسان ارسال می‌کند بیمه‌نامه موقت سفر برای شخص صادر می‌شود.»

حامد کاظمی مدیرعامل مرکوری
حامد کاظمی مدیرعامل مرکوری

مشعلچی مدیرعامل بیمه کوثر تعامل بین استارت‌آپ‌ها، مجموعه بهره‌بردار از این استارت‌آپ‌ها و استفاده از فناوری‌های نوآور را از عوامل تحول در صنعت بیمه بیان کرد.

مجید مشعلچی مدیرعامل بیمه کوثر
مجید مشعلچی مدیرعامل بیمه کوثر

در پایان این مراسم عضو هیات مدیره و جانشین معاون سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، با بیان اینکه امروز حمایت از استارت‌آپ ها ضروری است گفت: «بیمه کوثر باید سعی کند خودش ایده خلق کند و صاحب استارت‌آپ شود.»

امیر نجفی‌پور عضو هیات مدیره و جانشین معاون سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح
امیر نجفی‌پور عضو هیات مدیره و جانشین معاون سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح

 

مزیت‌های مرکوری در مقایسه با سایر اپلیکیشن‌های بیمه چیست؟

بردیا جوادی، مدیر فنی مرکوری در این رویداد در گفت‌وگو با خبرنگار راه پرداخت درباره مزیت مرکوری گفت: «تیم هوش مصنوعی مرکوری با استفاده از فرمول هوشمند نرخ بیمه را برای اشخاص با توجه به مسائلی که در فرهنگ ما تأثیرگذار است مانند مرکوری سوابق رانندگی و جنسیت تعیین می‌کند که این امر عدالت اجتماعی را در این صنعت توسعه می‌دهد.»

 

اپلیکیشن مرکوری چه امتیازاتی برای رانندگان دارد؟

همچنین مدیرعامل مرکوری در گفت‌وگو با خبرنگار راه پرداخت افزود: «برای استفاده از این اپلیکیشن امتیازهایی مانند تعویض رایگان روغن خودرو به رانندگان داده می‌شود این طرح تشویقی و استفاده از این اپلیکیشن باعث جمع‌آوری اطلاعات و تعیین دقیق‌تر نرخ بیمه‌گذاری در نوبت‌های بعدی می‌شود.»

در این رویداد اولین بیمه‌نامه هوشمند سفر اپلیکیشن مرکوری توسط مجید مشعلچی و امیر نجفی‌پور صادر شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.