راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پلتفرم سوئیچ از ارزهای رمزنگاری شده پشتیبانی خواهد کرد

پلتفرم سوئیچ (Swych) که یک پلتفرم اهدای هدیه‌ دیجیتالی است، اعلام کرده در آینده‌ی نزدیک پرداخت به وسیله‌ی ارزهای رمزنگاری شده را خواهد پذیرفت. این پلتفرم در نظر دارد تا این فناوری انقلابی را به یک روش قابل قبول و پذیرفته شده برای خرید و هدیه دادن تبدیل کند.

پلتفرم سوئیچ در سال 2015 فعالیت خود را آغاز کرد. هدف از راه‌اندازی این پلتفرم ایجاد امکان خرید کارت‌های هدیه موبایلی (mobile gift card) برای خانواده و دوستان است. بنا به اعلام پلتفرم سوئیچ کاربران آن قادرند تا از طریق تلفن همراه خود به خدماتی نظیر خرید و فروش، ارسال و هم‌چنین آپلود کارت هدیه و بسیاری از دیگر خدمات از این قبیل دسترسی داشته باشند.

این پلتفرم کارت هدیه موبایلی با بیش از 600 خرده‌فروش مجرب و مشهور همکاری دارد که در میان آن‌ها نام شرکت‌هایی مانند نایکی (Nike)، بد بث اند بیاند (Bed Bath & Beyond)، گپ (Gap) و بست بای (Best Buy) نیز دیده می‌شود. با این پشتوانه‌ی قدرتمند اکنون پلتفرم سوئیچ توجه خود را به سمت ارزهای رمزنگاری شده متمرکز ساخته است.

دیپاک جین (Deepak Jain)، مدیرعامل پلتفرم سوئیچ در مورد این حرکت معتقد است که با رشد ارزهای رمزنگاری شده، مردم بیش از پیش درگیر آن خواهند بود. «بدون شک مردم به دنبال راهی برای صرفه‌جویی در دارایی‌های دیجیتالی خود هستند و این مسئله اجتناب‌ناپذیر است.»

وی در ادامه افزود:

پلتفرم سوئیچ امیدوار است تا به یکی از اولین پیشگامان در این روش جدید پرداخت تبدیل شود. احساس ما این است که در حال حاضر بسیاری از خرده‌فروشان با تصمیم به استفاده از ارزهای رمزنگاری شده موافقت نکنند. با توجه به هدف و رسالت اصلی پلتفرم سوئیچ که فراهم نمودن قدرت انتخاب و انعطاف‌پذیری برای مصرف‌کنندگان است، ما قصد داریم تا گزینه‌های جدیدی بر اساس نیازهای مشتریانمان ارائه دهیم. در همین راستا یکپارچه‌سازی با ارزهای رمزنگاری شده جزو مواردی بوده که بیشترین درخواست را از طرف مشتریانمان داشته است.

در قدم اول پلتفرم سوئیچ قصد دارد از ارزهای رمزنگاری شده‌ی پراستفاده مانند بیت‌کوین، اتر، بیت‌کوین کش (bitcoin cash)، لایت‌کوین (litecoin) و اتریوم کلاسیک (ethereum classic) پشتیبانی کند. با این حال جین معتقد است که با گذشت زمان به تعداد این ارزهای پشتیبانی شده افزوده خواهد شد و ارزهای محبوب و پرکاربرد بیشتری که مورد نیاز مشتریان است، در این لیست جای خواهد گرفت.

به گفته‌ی جین افزودن روش پرداخت به روش ارزهای رمزنگاری شده اهمیت بسیاری را برای کاربران این پلتفرم دارد. همانطور که جین اشاره می‌کند، پلتفرم سوئیچ یک کسب‌و‌کار کاملا دیجیتال بوده و مشتریان آن از فرآیندهای کاغذی و پلاستیکی پول و کارت‌های اعتباری استفاده‌ای نمی‌کنند. در حال حاضر تنها روش‌های پرداخت در پلتفرم سوئیچ شامل اپل‌پی (Apply Pay)، آمازون‌پی (Amazon Pay)، گوگل‌پی (Google Pay) و همچنین پی‌پال (PayPal) هستند.

جین می‌گوید: «پلتفرم سوئیچ تنها پلتفرمی است که کاربران آن می‌توانند یک کارت هدیه را به صورت دیجیتالی برای دوست خود ارسال کنند. کاربران برای ارسال این هدیه تنها به شماره تلفن شخص مورد نظر خود نیاز خواهند داشت. شخصی که این هدیه را دریافت کرده می‌تواند آن را در تمامی خرده‌فروشی‌های تحت شبکه‌ی پلتفرم سوئیچ استفاده کند.»

این اولین باری نیست که پلتفرم سوئیچ در دنیای ارزهای رمزنگاری شده سرمایه‌گذاری می‌کند. در ماه دسامبر این پلتفرم اعلام کرد که در حال راه‌اندازی یک بازار خرید و هدیه‌ی جهانی بر مبنای بلاکچین است. پلتفرم سوئیچ هدف اصلی خود از این ایده را ارائه‌ی عملکرد سطح بالا و پرداخت و توافق‌های مالی آنی معرفی کرد. این شبکه به‌گونه‌ای طراحی شده که همه‌ی اتفاقات اساسی بر بستر بلاکچین و در پشت پرده اتفاق می‌افتد.

درنتیجه کاربران آن با رابط کاربری ساده‌ای طرف خواهند بود و بدون داشتن دانش قبلی در حوزه‌ی فناوری و بلاکچین می‌توانند از این شبکه بهره‌مند شوند. علاوه‌بر همه‌ی این موارد، شبکه‌ی هدیه‌دهی و خرید و فروش پلتفرم سوئیچ مزایایی از قبیل سرعت و امنیت بالا را نیز فراهم خواهد نمود.

جین در این مورد چنین می‌گوید:

بدون شک یکی از شگفت‌انگیزترین موارد استفاده‌ی شبکه‌های بلاکچین، امکان هدیه‌دهی و پرداخت دیجیتالی است. بنابراین انتظار می‌رود که به تدریج ارزهای رمزنگاری شده نیز به یکی از ارکان اصلی روش‌های خرید کاربران اینترنت تبدیل شوند.

جین با اشاره به مکانیزم‌های کند و آهسته‌ی انتقال‌های بانکی و هزینه‌های بالا و همچنین مشکلات امنیتی آن‌ها بیان کرد که پلتفرم سوئیچ یک روش جایگزین را برای مردم ارائه می‌دهد. درنتیجه هنگامی که آن‌ها قصد تبدیل سریع ارزهای رمزنگاری خود به پول نقد و یا کارت هدیه‌ی دیجیتالی را داشته باشند، می‌توانند با خیال راحت از این پلتفرم بهره‌مند شوند.

جین به این نکته اشاره می‌کند که استفاده از این پلتفرم به دلیل عدم افشای اطلاعات حساب بانکی، امنیت بالایی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این سرعت بالای این روش نسبت به انتقالات بانکی سنتی نیز یکی دیگر از نقاط قوت بزرگ آن است.

جین عنوان می‌کند: «افرادی که از ارزهای رمزنگاری شده استفاده می‌کنند، از این پس قادر خواهند بود تا از کارت‌های هدیه‌‌ی صدها فروشگاه طرف قرارداد با پلتفرم سوئیچ استفاده کنند. بدون شک با صرف نظر از بالا یا پایین بودن بازار، این مسئله جامعه‌ی بزرگی را به سمت خود جذب خواهد کرد.»

منبع: Forbes

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.