راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کاربرد درگاه جامع مدیریت اطلاعات بانکی، بانک ملی ایران چیست؟ / تامین نیاز اطلاعاتی واحدهای اجرایی و نظارتی

بانک ملی ایران، درگاه جامع مدیریت اطلاعات بانکی، را به منظور دسترسی آسان و سریع کاربران به سامانه‌های اطلاعاتی بانکی ایجاد کرده است تا نیازهای اطلاعاتی مدیران عالی، واحدهای اجرایی و نظارتی و کارشناسان را در قالب سامانه‌ها و گزارشات متعدد عمومی و تخصصی تأمین کند.

این سامانه در سه بخش گزارش‌، سامانه‌، و گزارش‌های تخصصی توسعه یافته است. در این سامانه ده‌ها گزارش تحلیلی چندبعدی و داشبورد تخصصی تهیه‌شده و در اختیار مدیران و کارشناسان بانک قرارگرفته است که سامانه نمایش ۳۶۰ درجه اطلاعات مشتریان، سامانه ارزیابی عملکرد واحدها و سامانه رفتارشناسی مشتریان (منابع مؤثر، تسهیلات اعطایی و خدمات الکترونیکی)  را می‌توان نمونه‌ای از آنها نام برد.

 

قابلیت‌های داشبورد نمایش ۳۶۰ درجه اطلاعات مشتریان

این سامانه اطلاعات مشتریان با کلید کد ملی از کلیه CIF های ایجاد شده در سیستم‌های عملیاتی از جمله سیبا، پویا، تسهیلات متمرکز و غیرمتمرکز کارت اعتباری پیشگامان، شاپرک،و چک‌های برگشتی را نمایش می‌دهد. نمایش آخرین وضعیت اعتبار سنجی اطلاعات هویتی مشتری و وضعیت اخذ شناسه شهاب و امکان جستجو مشتری بر اساس کد ملی، شماره‌حساب، شماره مشتری، شماره کارت و اطلاعات شناسنامه از دیگر قابلیت‌های این سامانه است.

 

سامانه ارزیابی عملکرد واحدها

در این سامانه ارزیابی عملکرد واحدها بر اساس اهداف تعیین شده با امکان ارائه کارنامه همراه با رتبه‌بندی به تفکیک واحدها از سطح کلان بانک‌ها تا سطح شعبه در مقاطع زمانی ماهیانه و فصلی دارای ۳۹ شاخص در چهار بخش منابع، تسهیلات مالی و خدمات الکترونیکی و سایر رشته ارائه شده‌است.

کارکرد سامانه رفتارشناسی مشتریان (منابع مؤثر، تسهیلات اعطلایی و خدمات الکترونیکی)

تحلیل منابع، مصارف و خدمات الکترونیکی و حجم عملیات واحدها از کارکردهای سامانه رفتار شناسی است. تحلیل رفتار یک مشتری بانگاه بر سپرده‌ها، تسهیلات اعطایی و خدمات الکترونیکی همچنین

تحلیل ریزش و خیزش مشتریان بانک تا سطح شعب را می‌توان از دیگر کارکردهای این سامانه برشمرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.