راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حالا ما یک چیزی گفتیم، شما چرا جدی گرفتید؟

رضا تقی پور، وزیر ارتباطات که چندی پیش گفته بود تمام بانک‌ها دیگر نباید از ایمیل خارجی در ارائه خدمات بانکداری الکترونیک استفاده کنند و باید از ایمیل داخلی استفاده کنند حالا عقب‌نشینی کرده است و گفته است استفاده از ایمیل داخلی اجباری نیست.

دنیای اقتصاد نوشت: وزیر ارتباطات با اشاره به نامه‌نگاری با ريیس کل بانک مرکزی و معاون خود مبنی بر ممنوعیت استفاده از ایمیل ‌خارجی در ارسال اطلاعات مشتریان گفت: تکلیف و الزام قانونی در این زمینه نداریم.

چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارسال نامه‌ای به ريیس کل بانک مرکزی، از بهمنی خواست بانک‌ها در افتتاح حساب برای مشتری، از قبول ایمیل‌های خارجی خودداری کنند و امکاناتی نیز در فضای بانک برای تهیه ایمیل‌ داخلی برای مشتری‌ها اندیشیده شود (اینجا). اما در جدیدترین اظهارنظر رضا تقی‌پور در خصوص وضعیت این درخواست از رییس بانک مرکزی گفت: این درخواست از آقای بهمنی برای این بود که با این روش امنیت کاربران را تضمین کنیم. تا جایی که اطلاع دارم این بخشنامه توسط آقای بهمنی به تمام بانک‌ها ابلاغ شده و امروز بسیاری از بانک‌ها و صاحبان حساب‌های شخصی به صورت داوطلبی از ایمیل داخلی استفاده می‌کنند.وی افزود: این داوطلبان با هدف جلوگیری از دسترسی سودجویان به اطلاعات حساب‌شان این کار را انجام داده‌اند. تقی‌پور در ادامه تصریح کرد که به صورت داوطلبی روز به روز آمار استفاده از ایمیل‌های داخلي بیشتر می‌شود. اما این موضوع هنوز تکلیف قانونی نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.