راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

صنعت پرداخت نمی‌تواند پابه‌پای سرعت سریع کلاهبرداران پیش برود

موسسات مالی، خرده‌فروشان و ارائه‌دهندگان کیف پول‌های موبایلی در تلاش برای مقابله با تغییر الگوهای کلاهبرداری هستند. کلاهبرداران هم روزبه‌روز شبکه‌های پیچیده‌تری در سراسر دنیا تشکیل می‌دهند که درست همانند کسب‌وکارهای مشروع به نظر می‌رسند ولی تنها با یک هدف و آن هم ادامه دادن به کلاهبرداری‌ها و تقلب‌های موبایلی است.

امروزه انجام کلاهبرداری‌ها درست همانند انجام عملیات بسیار پیشرفته و پیچیده است که متخصصان بسیاری در حوزه‌های مختلف را به کار می‌گیرند.

جرائم سازمان‌یافته مانند مانند سندیکاهای کلاهبرداری متخصصانی با مهارت برنامه‌نویسی، قابلیت‌های توزیع، قاچاق پول و متخصصان کلاهبرداری را به کار می‌گیرند که به اعتبارات دزدیده‌شده دسترسی دارند و می‌توانند تلفن‌های هوشمند را هک کنند و به سیم کارت‌های جعلی دسترسی دارند. نتیجه تمام این همکاری‌ها می‌شود شبکه پیشرفته‌ای از کلاهبرداران مجهز به ابزارها و طرح‌های متنوع و پیشرفته.

امروزه تقلب‌های تلفن همراه در شکل و فرم‌های متعددی صورت می‌گیرد. به کنترل گرفتن حساب افراد، باتوجه به نفوذ و نقض داده‌ها و افزایش تعداد PII های درد دسترس در دارک وب، جزو روندهای رو به رشد کلاهبرداری‌ها محسوب می‌شود.

تقلب در انجام تراکنش‌ها زمانی رخ می‌دهد که از کارت پرداخت یا دیتای دزدیده شده برای انجام یک تراکنش غیرمجاز استفاده شود. انجام تراکنش‌های آنی موجب ایجااد چالش‌های امنیتی مهمی برای بانک‌ها، پذیرندگان و صادرکنندگان می‌شود. انجام سریع‌تر تراکنش‌ها فرصت وقوع تراکنش‌های جعلی را افزایش می‌دهد.

انجام حفاظت‌های موثر زمانی خواهد بود که در انجام تراکنش‌های آنی تشخیص میان مشتریان واقعی و کلاهبرداران انجام شود.

کلاهبرداری حساب‌های جدید هم از دیگر تهدیدات موبایلی به حساب می‌آید که سازمان‌های پردازنده تراکنش‌های موبایلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این نوع کلاهبرداری که شامل به دست گرفتن هویت کنونی افراد صاحب حساب یا ایجاد هویت‌های تقلبی می‌شود، نتیجه می‌شود میلیون‌ها دلار ضرر و زیانی که به خرده‌فروشان متحمل می‌شود.

کلاهبرداری‌های SIM swap هم به تازگی رواج بسیاری پیدا کرده‌اند. SIM swap نوعی کلاهبرداری است که به طور کلی وجود یک ضعف در احراز هویت دو مرحله‌ای و تایید صحت دو مرحله‌ای را هدف قرار می‌دهد؛ در حالیکه دومین مرحله یا عامل یک اس‌ام‌اس یا تماس برقرارشده با گوشی همراه فرد است.

منبع: Payments Source

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.