راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

الون ماسک: ساختار بیت‌کوین هوشمندانه است ولی تسلا خودش را درگیر ارزهای رمزنگاری‌شده نمی‌کند

الون ماسک، کارآفرین و مدیرعامل شرکت تسلا ساختار بیت‌کوین را کاملا هوشمندانه می‌داند و معتقد است که این ارز دیجیتال مسلما راه بهتری برای انتقال ارزش نسبت به تکه‌های کاغذ است.

ماسک در مصاحبه‌ای که انجام داد، در پاسخ به این سوال که آیا بیت‌کوین به تنها ارز رمزنگاری‌شده بومی اینترنت تبدیل می‌شود یا نه گفت: «ساختار بیت‌کوین ساختار کاملا هوشمندانه‌ای است و تنها ضعفی که دارد این است که مصرف انرژی‌اش بسیار بالا است و به همین دلیل باید برخی محدودیت‌ها روی ایجاد ارزهای رمزنگاری‌شده برقرار شود.»

ماسک در ادامه صحبت‌هایش گف که به کمک ارزهای رمزنگاری‌‌شده می‌توان تحریم‌های ارزی را دور زد و در آینده پول کاغذی کنار گذاشته می‌شود و بدون شک رمزنگاری‌شده‌ها روش مناسب‌تری برای انتقال ارزش خواهند بود.

فوریه سال گذشته، الون ماسک در توییتر اعلام کرده بود که فقط 0/25 بیت‌کوین در اختیار دارد و ادامه به این نکته اشاره کرده بود که جدای از این 0/25 بیت‌کوینی که یکی از دوستانش چندیس سال قبل به اول داده بود، خودش هیچ ارزش رمزنگاری‌شده‌ای در اختیار ندارد.

این بازیگر اصلی صنعت پیشتر هم درمورد اینکه بیت‌کوین نقش ویژه‌ای در حوزه ذخیره ارزش و طلای دیجیتال دارد، صحبت کرده بود. مایک نووگراتز، پارنر سابق گلدمن ساکس و بنیان‌گذار شرکت فعال در حوزه ارزهای رمزنگاری‌شده گلکسی دیجیتال می‌گوید که بیت‌کوین به طلای دیجیتال تبدیل خواهد شد.

جک دورسی مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار توییتر، که به شدت معتقد است که بیت‌کوین به ارز بومی اینترنت تبدیل خواهد شد، اوایل ماه جاری گفته بود که بیت‌کوین بیشتر از دیگر ارزها می‌خواهد که به ارز تبدیل شود درمقابل از دیگر ارزها برای اهداف عمومی‌تر یا محاسبات غیرمتمرکز استفاده می‌شود و در ادامه توضیح داده بود: «من فکر می‌کنم [فضای آلت‌کوین] ایده‌های واقعا شگفت‌انگیزی ایجاد کرده است اما من تمرکزم را روی ارز و بخش تراکنش‌ها قرار داده‌ام.»

اما به‌تازگی خبر دیگری از الون ماسک منتشر شده که علی‌رغم اظهارنظرات او درباره بیت‌کوین گفته است که شرکت تسلا از هرگونه اقدامات در حوزه ارزهای رمزنگاری‌شده دوری می‌کند و در ادامه توضیح داد: «فکر نمی‌کنم استفاده مناسبی برای منابع تسلا برای درگیر شدن در حوزه رمزنگاری‌شده‌ها وجود داشته باشد.»

منبع: Crypto new media و CNBC

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.