راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت فروش املاک مازاد بانک‌ها (فام) و ققنوس تفاهم‌نامه امضا کردند

شرکت فروش املاک مازاد بانک‌ها (فام) در سال ۱۳۸۷ بر اساس مصوبه هیات محترم وزیران و تحت نظارت وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مشارکت ۱۰ بانک دولتی در کشور فعالیت خود را آغاز کرد و در این سال‌ها توانسته اقدامات موثری در فروش املاک مازاد بانک‌ها داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی ققنوس، در جلسه هم‌اندیشی شرکت فام و ققنوس در خصوص بهره‌گیری از بستر اقتصاد دیجیتال، که با حضور مدیران بانک‌ها، اقتصاددانان، کارشناسان حقوقی و فعالان آی تی برگزار شد، پرسش و پاسخ‌هایی در خصوص مزایا و چالش‌های بهره‌گیری از این ابزار مطرح شد.

در این نشست مدیرعامل شرکت «فام» اظهار کرد: «رشد روزافزون تکنولوژی در بستر اینترنت همگان را مجاب به بهره‌گیری از فن‌آوری‌های جدید در حوزه فروش کرده است. اگر چه در این سال‌ها توانستیم با راه‌اندازی سامانه‌ای در فروش املاک ارزش‌افزوده‌هایی ایجاد کنیم منتها مشکلات عدیده‌ای که در فروش و تقسیم‌بندی املاک مطرح است نتوانست پاسخگوی فروش املاک شود.»

او در ادامه افزود: «از این رو به دنبال راهکاری بودیم تا این دارایی‌ها را سیال کنیم و در دسترس عموم قرار دهیم تا وجوه حاصل را وارد چرخه اقتصادی بانک کنیم. خرسندیم که شرکت ققنوس با مشارکت ۴ بانک بزرگ ملی، ملت، پارسیان و پاسارگاد در کنار شرکت توسن در این حوزه آغاز به کارکرد و اولین عرضه توکن طلا را در بستر بلاکچین انجام داد.»

مدیرعامل ققنوس اظهار کرد: «با عرضه توکن‌ها می‌خواهیم دارایی‌هایی را که در معاملات آنلاین نقش ندارد، سیال کرده و وارد بازار کنیم. از طرفی پایه پولی و دارایی‌هایی که نقشی در گردش مالی ندارند نیز وارد پروسه خریدوفروش می‌شوند.»

در نهایت تفاهم‌نامه‌ای برای شروع همکاری با اهداف مطرح‌شده، میان شرکت فروش املاک مازاد بانک‌ها فام و ققنوس امضا شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.