پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
نگاهی به قابلیتها و ظرفیتهای سامانهها و زیرساختهای الکترونیکی بانک کشاورزی
زیرساختهای الکترونیکی خدمات بانکی از ضرورتهای امروز نظام بانکداری کشور است. به گفته روح اله خدارحمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی، ایجاد این زیرساختها از گذشته مورد توجه این بانک قرار گرفته و از دو دهه پیش به طور ویژه مورد توجه مدیران بانک کشاورزی بوده است.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، خدارحمی صبح روز چهارشنبه 24 بهمن در جلسهای که با حضور عباس معمارنژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و کیامرز قاسمی زانیانی عضو هیات مدیره این بانک که در محل شرکت گسترش فناوریهای نوین برگزار شد، با اعلام مطلب فوق قابلیتها و ظرفیتهای سامانهها و زیرساختهای الکترونیکی این بانک را تبیین و تشریح کرد.
او بانک کشاورزی را جزو 3 بانک بزرگ کشور که سامانه آنلاین بانکداری الکترونیک را به کار گرفته است معرفی و اعلام کرد: «از لحاظ کارایی و جامعیت زیرساختهای الکترونیکی این بانک بینظیر و مطمئن است.»
خدارحمی با اشاره به وضعیت مناسب تراکنشهای موفق بانک کشاورزی، میزان تراکنشهای ناموفق این بانک را نزدیک به صفر اعلام کرد و افزود: «طی 4 سال گذشته هیچ اختلالی در تراکنشهای بانک کشاورزی ایجاد نشده است و این بانک از نظر تعداد تراکنش در جایگاه چهارم کشور قرار دارد.»
او با تأکید بر امنیت، سرعت و دقت زیرساختهای الکترونیکی بانک کشاورزی به سامانههای کاربردی مورد استفاده در این بانک از جمله، مهرگستر، اعتبارات، مبارزه با پولشویی، بازارگاه محصولات کشاورزی، وصول مطالبات و … اشاره کرد و افزود: «نرمافزارها و سختافزارهای طراحیشده برای ارائه خدمات بانکداری الکترونیک در این بانک ارتقای اساسی یافتهاند و برای چند سال آینده از بعد سختافزاری و نرمافزاری مشکلی نداریم.»
خدارحمی با تأکید بر ضرورت حل مشکلات با تکیه بر همت و دانش همکاران و یادآوری این نکته که نرمافزار مهرگستر بانک کشاورزی با رعایت استانداردها، بومیسازی شده است افزود: «با توجه به تعداد سامانههای ایجاد شده، بازمهندسی و بازنگری این سامانهها با هدف کاهش هزینهها در دستور کار قرار خواهد گرفت.»
دکتر عباس معمارنژاد نیز ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته، اطلاعات موجود در سامانههای الکترونیکی بانک کشاورزی را جزو داراییهای این بانک دانست و افزود: «مهمترین اقدام در این بخش استفاده بهینه از این اطلاعات است.»
او با تأکید بر ضرورت بهروزرسانی اطلاعات مشتریان و بهینهسازی سامانهها تصریح کرد: «فعالیتهای این حوزه، نیاز به اصلاح و بهبود دائمی دارد.»
در این جلسه فرزاد اسکندرزاده یزدی مدیرعامل شرکت گسترش فناوریهای نوین نیز در سخنانی به معرفی قابلیتها و اهداف این شرکت پرداخت و در ادامه سامانههای مهرگستر، اعتبارات، ارتباط با مشتری، مبارزه با پولشویی معرفی و قابلیتهای این سامانهها همراه با جزئیات تشریح شد.
دکتر یزدی شرکت گسترش را نابود کرد.
دکتر یزدی باعث مهاجرت بیش از صد نفر از نیروهای زبده فناوری اطلاعات بانک کشاورزیی در همه زمینه ها شد. با این کار باعث عقب ماندگی شرکت گسترش شد و حالا حالاها این ویرانی نیاز به جبران خواهد داشت