راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راه پرداخت با حمایت گروه حصین منتشر کرد: فایل PDF گزارش دیلویت با عنوان «بلاکچین، الزامات حقوقی، سوالات، فرصت‌ها و ریسک‌ها»

گروه حصین امسال در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برآن شد هدیه‌ای درخور مخاطبان همایش و متناسب با هدف نمایشگاه بانکداری تهیه کند. به همین مناسبت با همفکری جمعی از همکاران در گروه حصین و با همکاری مجموعه راه پرداخت، گزیده‌ای از گزارش‌های روز دنیا در حوزه بلاکچین و بانکداری را از موسسات معتبری همچون دیلویت و مکنزی، ترجمه و گردآوری کرد تا محتوایی مختصر و مفید برای مطالعه هدفمند باشد. در ادامه چکیده‌ای از گزارش دیلویت با عنوان «بلاکچین، الزامات حقوقی، سوالات، فرصت‌ها و ریسک‌ها» را قرار دادیم تا در صورت تمایل فایل PDF این گزارش را از راه پرداخت دانلود کنید.

دانلود کنید: فایل PDF گزارش دیلویت با عنوان «بلاکچین، الزامات حقوقی، سوالات، فرصت‌ها و ریسک‌ها»

 

بلاکچین، الزامات حقوقی، سوالات، فرصت‌ها و ریسک‌ها

در ماه‌های اخیر، رسانه‌ها به صورت فزاینده‌ای در مورد بلاکچین و اهمیت آن سخن گفته‌اند، اما نکته اینجاست که در اغلب این بحث‌های رسانه‌ای، فقط به جنبه‌ی ارزهای رمزنگاری‌شده‌ی این تکنولوژی پرداخته شده است. بسیاری از کسب‌وکارها هنوز از پتانسیل بالقوه‌ی بلاکچین در کارآمدسازی فرآیندها و توسعه‌ی خدمات جدید، آگاهی ندارند. هر چه بر اطلاعات مردم در مورد بلاکچین افزوده شود، موارد کاربردی جدیدی برای آن تعریف خواهد شد.

بعد از ظهور و همه‌گیر شدن اینترنت، اکنون انتظار می‌رود که فناوری‌های غیرمتمرکزی همچون بلاکچین، موج جدید نوآوری‌ها را شکل دهند. ازاین‌رو، ضروری است که عموم مردم، با اصول کلی و روش کاری بلاکچین آشنا شوند.

کاربران باید از الزامات قانونی، ریسک‌ها، فرصت‌ها و همچنین نارسایی کنونی بلاکچین آشنایی داشته باشند. به‌عنوان‌مثال، محدودیت‌ ظرفیتی، نمونه‌ای از نارسایی‌های بلاکچین‌های امروزی است.

دانلود کنید: فایل PDF گزارش دیلویت با عنوان «بلاکچین، الزامات حقوقی، سوالات، فرصت‌ها و ریسک‌ها»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.