راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راه پرداخت با حمایت گروه حصین منتشر کرد: فایل PDF گزارش دیلویت با عنوان «در دل بلاکچین؛ نظرسنجی جهانی 2018»

گروه حصین امسال در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برآن شد هدیه‌ای درخور مخاطبان همایش و متناسب با هدف نمایشگاه بانکداری تهیه کند. به همین مناسبت با همفکری جمعی از همکاران در گروه حصین و با همکاری مجموعه راه پرداخت، گزیده‌ای از گزارش‌های روز دنیا در حوزه بلاکچین و بانکداری را از موسسات معتبری همچون دیلویت و مکنزی، ترجمه و گردآوری کرد تا محتوایی مختصر و مفید برای مطالعه هدفمند باشد. در ادامه چکیده‌ای از گزارش دیلویت با عنوان «در دل بلاکچین؛ نظرسنجی جهانی 2018 دیلویت» را قرار دادیم تا در صورت تمایل فایل PDF این گزارش را از راه پرداخت دانلود کنید.

دانلود کنید: فایل PDF گزارش دیلویت با عنوان «در دل بلاکچین؛ نظرسنجی جهانی 2018 دیلویت»

 

در دل بلاکچین؛ نظرسنجی جهانی 2018 دیلویت

در حال حاضر، بلاکچین در نقطه‌ی بحرانی خود قرار گرفته است و قصد دارد تا از فاز «توریسم بلاکچین» و اکتشاف و ارزیابی پتانسیل‌‌های آن، وارد فاز عملیاتی شده و برنامه‌‌های عملی خود را در سطح اپلیکیشن‌‌های کاربردی کسب‌وکار‌‌ها پیاده‌سازی کند. این امر، به‌خصوص در مورد سازمان‌‌هایی با زیرساخت‌‌های دیجیتال بیشتر صدق می‌کند تا در مورد شرکت‌‌هایی که هنوز هم در فرایندهای سنتی و منسوخ خود گیر کرده‌اند و در تکاپوی پیوستن به تحولات دیجیتال و وارد کردن فرایندهای دیجیتال به پروتکل‌‌ها و عملیات خود هستند.

در عین حال، نظرسنجی دیلویت به این موضوع نیز اشاره می‌کند که برخی از این سازمان‌‌های توسعه یافته و دیجیتال، ممکن است در پیشبرد همین اهداف دیجیتال خود نیز گیر کرده باشند و به‌عبارتی فرصت و منابع لازم برای پیوستن به جریانات جدید مبتنی بر فناوری بلاکچین را نداشته باشند. خصوصاً که در دنیای امروز، تعداد فناوری‌‌های جدیدی که می‌توانند مدل‌‌های کسب‌وکار سازمان‌‌ها را تحت تاثیر قرار داده و حتی از نو بازتولید کنند نیز کم نیستند.

بنابراین، در برخی از موارد، این شرکت‌‌های سنتی و کمتر توسعه دیجیتال یافته هستند که بخشی از منابع خود را به فناوری بلاکچین، ارزیابی آن و استفاده از آن در راهکار‌‌های بازطراحی و بازتولید زیرساخت‌‌های فناوری خود اختصاص داده‌اند و در اجرای برنامه‌‌های بلاکچین، از سازمان‌‌هایی که صرفاً به دنبال ایجاد ارزش در کسب‌وکار خود، ارتقای بازدهی، توسعه مدل‌‌های کسب‌وکار جدید و کارآمدتر و صدالبته ارتقای درآمدزایی هستند، پیشی گرفته‌اند.

علی‌رغم این‌که قریب به اتفاق مدیران کسب‌وکار شرکت کننده در نظرسنجی ۲۰۱۸ دیلویت جزو علاقه‌مندان به پروژه‌‌های مبتنی بر فناوری بلاکچین و پتانسیل‌‌های این فناوری پرهیاهو هستند، اما نزدیک به ۳۹ درصد از نمونه جهانی شرکت کننده در پژوهش اعلام کرده‌اند که بلاکچین، یک فناوری اغراق‌آمیز است.

دانلود کنید: فایل PDF گزارش دیلویت با عنوان «در دل بلاکچین؛ نظرسنجی جهانی 2018 دیلویت»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.