راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راه پرداخت با حمایت گروه حصین منتشر کرد: فایل PDF گزارش مکنزی با عنوان «بلاکچین در صنعت بیمه»

گروه حصین امسال در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برآن شد هدیه‌ای درخور مخاطبان همایش و متناسب با هدف نمایشگاه بانکداری تهیه کند. به همین مناسبت با همفکری جمعی از همکاران در گروه حصین و با همکاری مجموعه راه پرداخت، گزیده‌ای از گزارش‌های روز دنیا در حوزه بلاکچین و بانکداری را از موسسات معتبری همچون دیلویت و مکنزی، ترجمه و گردآوری کرد تا محتوایی مختصر و مفید برای مطالعه هدفمند باشد. در ادامه چکیده‌ای از گزارش مکنزی با عنوان «بلاکچین در صنعت بیمه» را قرار دادیم تا در صورت تمایل فایل PDF این گزارش را از راه پرداخت دانلود کنید.

دانلود کنید: فایل PDF گزارش مکنزی با عنوان «بلاکچین در صنعت بیمه» 

 

بلاکچین در صنعت بیمه

بلاکچین، یک دفتر کل توزیع‌شده است. کارشناسان مربوطه، اعلام کرده‌اند که بلاکچین، پتانسیل بالایی برای اعمال نوآوری، در تمامی زمینه‌های خدمات مالی دارد. عرصه‌ای که تا به امروز، بیشترین موارد کاربردی را برای تکنولوژی بلاکچین تعریف کرده، بانکداری است. این تکنولوژی نوظهور، قابلیت آن را دارد که در صنعت بیمه نیز به کار گرفته شود؛ ایجاد نوآوری در خدمات و محصولات بیمه‌ای، افزایش بهره‌وری در فرآیند شناسایی تقلب و قیمت‌گذاری و کاهش هزینه‌های اجرایی، نمونه‌هایی از مزایای به‌کارگیری بلاکچین در صنعت بیمه هستند. بازارهای توسعه‌یافته، از نظر نوآوری‌های بیمه‌ای، رشد چندانی ندارند و بیمه‌گران برای کاهش هزینه‌ها، متحمل فشار می‌شوند؛ بنابراین، پیاده‌سازی بلاکچین در صنعت بیمه، می‌تواند بسیاری از چالش‌های اساسی بیمه‌گران امروزی را حل‌وفصل کند.

اجرایی کردن تکنولوژی بلاکچین، به اثرات شبکه‌ای (network effects) و تعریف شرایط رگولاتوری بستگی دارد و فرآیندی بلندمدت به حساب می‌آید. از طرف دیگر، بسیار مهم است که قبل از برداشتن گام‌های اولیه در جهت اجرایی سازی بلاکچین، مسئولین مربوطه حتماً با مزایا و محدودیت‌های این تکنولوژی، به صورت کامل آشنا شوند. با در نظر گرفتن عوامل مطرح‌شده، می‌توان مدعی شد که زمان تحقیق در بلاکچین و تعریف موارد کاربردی مبتنی بر آن، توسط صنعت بیمه و بیمه‌گران شخصی، فرا رسیده است.

دانلود کنید: فایل PDF گزارش مکنزی با عنوان «بلاکچین در صنعت بیمه» 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.