راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمايي از سامانه پرداخت الکترونيک در ناوگان حمل و نقل

سامانه پرداخت الکترونیک ناوگان حمل ونقل با قابلیت‌های استفاده از خدمات بانکی نظیر دریافت شارژهای تلفن‌های اعتباری، پرداخت قبوض در داخل خودرو و دریافت رسید، در ساختمان مرکزی بانک پاسارگاد رونمایی شد.

مسافر و بهره بردار خدمات حمل و نقل با استفاده از این سامانه می‌توانند کرایه خود و یا هزینه حمل و نقل را با استفاده از کارت الکترونیکی بانکی خود و وارد کردن آن در دستگاهی که داخل خودرو نصب شده است، پرداخت و رسید دریافت کنند.

در این سیستم هر خودرو به کمک یک دستگاه موبایل دیتا ترمینال (MDT) و یک دستگاه تاکسیم‌تر به اینترفیس (GPS) مجهز می‌شود که با استفاده از ماهواره‌های جی پی اس و بستر جی پی آر اس اطلاعات به مرکز کنترل ارسال می‌شود.

در این سامانه مبلغ کرایه بوسیله تاکسیم‌تر محاسبه و ارتباط میان سیستم کارت خوان و بانک از طریق جی پی آر اس برقرار می‌شود و در صورت انجام موفقیت آمیز عمل پرداخت الکرونیک، شماره تراکنش به MDT ارسال و رسید پرداخت الکترونیک برای چاپ به تاکسیم‌تر ارسال می‌شود.

سهولت و تسریع در پرداخت هزینه تاکسی، حل مشکل تهیه پول خرد برای پرداخت هزینه تاکسی، نداشتن کنش‌های عصبی با راننده، دریافت رسید و اطلاع کامل از چگونگی محاسبه هزینه تاکسی، ایجاد امنیت مالی و روانی برای مسافران و کاهش مواجه با انتقال بیماری از طریق اسکناس از جمله مزایای استفاده از این سامانه برای مسافران است.

بانک پاسارگاد وظیفه پشتیبانی بانکی از این سامانه را بر عهده دارد. مراسم رونمایی از سامانه پرداخت الکترونیک در ناوگان حمل و نقل با حضور برخی از مدیران بانک پاسارگاد و مجریان این طرح برگزار شد.

منبع: واحد مرکزی خبر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.