راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پول و بلاکچین، تمرکز نیلین در نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت

سیاوش تفضلی مدیرعامل شرکت نیلین، در گفت‌وگو با راه پرداخت، درباره محصول وراپول، محصول جدید مجموعه نیلین و همینطور هدف از حضور در هشتمین نمایشگاه سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، توضیحاتی را ارائه کرد.

 وراپول؛ کیف پول شهروندی برای شهرهای کوچک

تفضلی اهداف وراپول را بیان کرد و گفت: «ما از یک سال‌ونیم پیش به صورت سیستماتیک و منظم شروع کردیم به کارکردن روی بلاکچین و بخشی از منابع مجموعه خود را به این موضوع اختصاص دادیم. در این زمینه کارهای مختلفی را انجام دادیم؛ در حال حاضر هدف اصلی مجموعه ما توسعه نرم‌افزار است در این موضوع هم با همین نگاه وارد شدیم و توسعه محصولات مبتنی بر بلاکچین را انجام دادیم؛ به‌طور مثال روی قراردادهای هوشمند کار می‌کنیم و محصولات جدیدی را تولید کرده‌ایم. برای نمونه محصولی درزمینه رهگیری مواد غذایی بر بستر بلاکچین توسعه داده‌ایم که در حال طی مراحل تجاری شدن است.»

مدیرعامل شرکت نیلین افزود: «با توجه به این که در حوزه تولید نرم‌افزارهای بانک و پرداخت فعالیت می‌کنیم، رایج‌ترین زمینه استفاده بلاکچین در حال حاضر هم مورد توجه ما بوده است در کلانشهرها با صرف هزینه‌های زیرساختی زیاد، کارت شهروندی صادر می‌شود. اما محصول کیف‌پول شهروندی مبتنی بر بلاکچین نیلین، یعنی وراپول یک راهکار برای شهرهای کوچک است که هزینه زیاد در زیرساخت ندارند؛ درحقیقت وراپول این امکان را فراهم می‌کند که ساکنان شهرهای کوچک هم یک مدل کیف‌پول شهروندی داشته باشند. سیستم آن کاملاً بر پایه نرم‌افزار است و هزینه‌های زیرساختی زیاد سخت‌افزاری ندارد.»

او ادامه داد: «کاری که ما انجام دادیم این است که وراپول، کاربر را درگیر مسائل بلاکچینی نمی‌کند. باید این را بگویم که نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت یک رویداد حرفه‌ای است که کارشناسان حرفه‌ای این حوزه در آن حضور دارند و ما در این نمایشگاه بر استفاده از بلاکچین تأکید می‌کنیم اما کاربران نهایی محصول نیازی به دانش بلاکچینی ندارند و صرفاً از کارکرد این فناوری به عنوان زیرساختی امن بهره می‌برند.»

 

 هدف نیلین از حضور در نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت

تفضلی درباره اهداف مجموعه خود از حضور در نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: «نمایشگاه یک فرصت فوق‌العاده برای امثال ما است که در حوزه نرم‌افزارهای بانکی کار می‌کنیم و با اختلاف مهم‌ترین رویداد سالانه‌ای است که اتفاق می‌افتد. این رویداد به ما امکان می‌دهد با استارت‌آپ‌ها و بانک‌ها تعامل کنیم، همایش پوشش خبری بسیار خوبی دارد و از همه جهات فرصت عالی است که شرکت‌های در ابعاد ما بتوانند بهترین عملکرد خودشان را در آنجا داشته باشند. ما امسال می‌خواهیم برای مشارکت و همکاری با بانک‌ها تعامل داشته باشیم و این محصول را به بازار عرضه کنیم. جنبه فنی قضیه انجام شده است و به لحاظ ورود به بازار نیاز به همراهی بانک داریم که هم از لحاظ قوانین، حجم ورود به بازار و ورود سسیتماتیک به بازار به ما کمک کند.»

 

 ورابانک؛ محصول جدید نیلین

مدیرعامل شرکت نیلین همچنین به معرفی محصول دیگر مجموعه پرداخت و گفت: «ما یک محصول جدیدی هم در مارکت داریم به اسم ورابانک که یک پلتفرم بانکی است؛ هم خدمات بانکی ارائه می‌دهد و هم در نقش تجمیع‌کننده سرویس، خدمات ارزش افزوده‌ای همچون خدمات بیمه‌ای و هواپیمایی را تجمیع می‌کند و در اختیار کاربر قرار می‌دهد. ورابانک به بانک‌ها کمک می‌کند علاوه بر خدمات بانکی، خدمات اپلیکیشن‌های شرکت پرداخت را هم ارائه بدهند و خدماتی که به کاربر ارائه خواهند داد گسترده‌تر از موبایل بانک‌های کلاسیک است.»

او ادامه داد: « ورابانک سال گذشته در نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت معرفی شد. امسال در رابطه با ورابانک با دو بانک قرارداد بسته‌ایم و یک نسخه محصول مبتنی بر ورابانک هم در حال حاضر به بازار عرضه شده است. بنابراین امسال درکنار ارائه کردن وراپول، ورابانک را هم معرفی می‌کنیم. با توجه به موضوعیت و عنوانی که نمایشگاه دارد و با توجه به محصول ما که وراپول است بیشتر تمرکز ما روی پول و بلاکچین است. البته مسلماً با توجه به عنوان نمایشگاه امسال، تمرکز اصلی بر وراپول خواهد بود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.