راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سیستم هوش تجاری بیمه، ابزاری برای افزایش سودآوری سازمان

مقاله «ارزیابی KPI سیستم هوش تجاری بیمه» در بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه ارائه شد. مونا پرستش و طیبه قنبری نویسنده‌های این اثر بودند.

از مهم‌ترین شاخص‌های دوام هر صنعت در بازار رقابتی امروز، دریافت اطلاعات مفید، دقیق و به موقع از صنعت مورد نظر است که منجر به راهکارهای دقیق و به موقع درمواقع بحرانی شود. و بزرگ‌ترین چالش صنعت‌های بزرگی مانند بیمه، که دارای داده‌هایی با حجم و پیچیدگی بالا هستند، چگونگی تحلیل و بررسی مفید از داده‌ها است. هوش تجاری ابزاری است که به دنبال افزایش سود آوری سازمان با استفاده از اتخاذ تصمیمات هوشمند و دقیق است و این اطلاعات مفید را در اختیار مدیران و صاحب‌نظران جهت اخذ تصمیم‌های به موقع و صحیح قرار می‌دهد.

برای ایجاد یک داشبورد هوش تجاری مؤثر، استخراج صحیح شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله یک الگو مناسب برای استخراج شاخص‌های مفید از بین شاخص‌های فراوان ارائه شده، از سوی مدیران و کارشناسان ارشد در صنعت بیمه ارائه شده است و از بین روش‌های مرسوم برای ارزیابی کارایی شاخص‌های عملکرد، از روش AHP برای ارزیابی این شاخص‌ها استفاده شده است و باتوجه به یافته­‌های تحقیق، نرخ ناسازگاری کمتر از 0/1  بدست آمده و نشان‌دهنده سازگاری تحقیق و اولویت­‌های صحیح در یافته­‌ها است.

برای دریافت فایل PDF مقاله «ارزیابی KPI سیستم هوش تجاری بیمه» کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.