راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خلق برند رادین از ادغام حصین ایمن و نوین تلکام برای هم‌افزایی بیشتر

شرکت طرح و توسعه «حصین ایمن» به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ حصین در سال ۱۳۸۸ با هدف فعالیت در زمینه امنیت فناوری اطلاعات تأسیس شد. خدمات این شرکت طی این سال‌ها در حوزه نرم‌افزار، ارزیابی امنیتی، وب‌سایت‌ها و شبکه‌ها و در حوزه سخت‌افزار، ارزیابی امنیتی، تجهیزات خاص بانکی و مخابراتی بوده است.

یکی دیگر از واحدهای کسب و کاری هلدینگ حصین، «نوین تلکام» است که در سال 1383 تأسیس شد. تمرکز این واحد نیز بر توسعه و راه‌اندازی راهکارهای نرم‌افزاری سازمانی در صنعت بانکی بوده و در این سال‌ها به بانک‌ها، پی‌اس‌پی‌ها و اپراتورها، سرویس‌های نرم‌افزار سفارشی ارائه می‌داده است.

با این اوصاف باید بگوییم از تأسیس نوین تلکام، 14 سال و از آغاز به کار حصین ایمن حدود یک دهه می‌گذرد. حالا در سال 1397 و با توجه به هم‌پوشانی فعالیت‌های این دو مجموعه و برخی مزیت‌هایی که باعث تسهیل عملکرد آنها می‌شود، مدیران حصین، تصمیم به ادغام این دو مجموعه گرفته‌اند.

شرکتی که قرار است از ادغام این دو مجموعه پدید آید، «رادین» است و از سال آینده فعالیت رسمی خود را شروع می‌کند. این شرکت قصد دارد علاوه بر سرویس‌دهی به نرم‌افزارهای حوزه امنیت و پرداخت بانکی به حوزه نرم‌افزارهای سفارشی بزرگ هم ورود کند. مدیرعامل این شرکت، میثم رجبی در گفت‌وگوی کوتاهی با ما ضمن اعلام این موضوع، از اهداف، مزیت‌ها و ارائه سرویس به بیزنس‌لاین‌هایی گفت که قرار است در این شرکت آغاز به کار کنند.

 

چرایی ادغام

مدیرعامل شرکت رادین درباره دلیل راه‌اندازی این شرکت گفت: «ما متوجه شدیم همپوشانی زیادی بین مشتریان این دو مجموعه وجود دارد. در واقع مشتریانی که سفارش نرم‌افزار داشتند، برای مسائل امنیت فناوری اطلاعات نیز به مجموعه حصین ایمن رجوع می‌کردند و در بسیاری از مواقع دو مجموعه حصین ایمن و نوین تلکام به هم متصل می‌شدند. اتصال راهکارها و همپوشانی مشتریان باعث شد این دو شرکت با هم ادغام شوند.»

رجبی مزیت‌های این ادغام را برشمرد و گفت: «این موضوع باعث کاهش سردرگرمی مشتریان، تسهیل مدیریت، یکپارچه‌سازی سرویس‌ها، افزایش کیفیت، کاهش خطاها، ارتقای سامانه‌ها و در نهایت هم‌افزایی دو مجموعه می‌شود.»

او شرکت رادین را یک شرکت پروژه محور دانست که در حال حاضر حدود 50 نفر در آن فعالیت دارند. رجبی درباره بیزنس‌لاین‌هایی که قرار است این شرکت در سال 1398 بر آنها تمرکز کند، گفت: «یکی از این موارد، حوزه پرداخت است و مشتریان آن کسانی هستند که در این فضا کار و معمولاً از خدمات سوئیچ، CMS، سامانه وفاداری، کیف پول الکترونیک، سامانه پرداخت موبایلی، USSD و غیره استفاده می‌کنند. می‌توانیم بگوییم این مشتریان، پی‌اس‌پی‌ها، شبه پی‌اس‌پی‌ها و مجموعه‌هایی هستند که در حوزه پرداخت، ارزش افزوده ایجاد می‌کنند. حوزه فعالیت دیگر ما بانکداری است که در این بخش به غیر از Corebanking بقیه ماژول‌ها مانند اینترنت‌بانک، موبایل‌بانک، سامانه بانکداری شرکتی، سامانه احراز هویت، OTP، سامانه مدیریت کانال و غیره ارائه می‌شود. همچنین محصول اومنی‌چنل (OmniChannel) را ارائه می‌دهیم که تقریباً تمام سرویس‌های بانکی از طریق این سیستم به درگاه‌های ارتباطی با مشتری متصل می‌شوند. بخش امنیت فناوری اطلاعات هم با تمرکز بر رمزنگاری مبتنی بر سخت افزار HSM و تست نفوذ مشغول به فعالیت می‌باشد»

مدیرعامل شرکت رادین در ادامه گفت: «دو حوزه جدید دیگر وجود دارد که فرآیند تحقیق و توسعه روی آنها آغاز شده است؛ سخت‌افزارهای امنیت و مخابرات و نرم‌افزارهای اپراتوری است. در حوزه نخست حتی تولید تجاری را شروع کرده‌ایم که HSM بومی سربن نمونه آن است و در بخش دوم نرم افزاری‌های زیرساختی شرکت‌های ارزش افزوده، تولید و در حال کاربری است. همچنین در مرحله پایلوت نرم افزار راهبردی OTA هستیم و قرار است در سال آینده این بخش فعال‌تر شود.»

او در پایان اضافه کرد: «با اینکه تجربه ما ارائه نرم افزار در حوزه بانک و پرداخت، امنیت فناوری اطلاعات و اپراتورهای تلفن همراه است اما قصد داریم به حوزه‌های دیگر نرم‌افزارهای سفارشی هم ورود پیدا کنیم. به طور مثال یکی از بخش‌هایی که امید داریم به زودی در آن قرارداد ببندیم، پروژه‌های نرم افزاری صنعت نفت و گاز است که در حوزه نرم‌افزارهای سفارشی بزرگ قرار می‌گیرد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.