راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

داستان یک فراخوان بلاکچینی در توییتر

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اختلاف بسیار زیاد جوان‌ترین تیم دولت است. راه‌های تعامل این تیم جوان با مخاطبان نیز از کلیشه‌های تکراری و مرسوم حاکمیتی خارج شده و آنها در توییتر فعال هستند. رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران یکی از همان افراد است. چندی پیش بود که او از استارت‌آپ‌ها و تیم‌ها دعوت کرد تا برای انتخابات یک انجمن صنفی مبتنی بر بلاکچین اعلام حضور کنند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که محمد اصغری در توییتی پیشنهاد داد: «سازمان فاوا با همکاری وزارت کشور و شورای نگهبان برای انتخابات مجلس در حوزه خوابگاه دانشجویی شریف یا خوابگاه دانشگاه بهشتی مدل کوچک از انتخابات تماماً الکترونیکی ارائه دهد.»

ناظمی با انتشار این جملات در صفحه شخصی خود، عنوان کرد: «آیا استارت‌آپ یا گروهی مایل است انتخابات یک انجمن یا نظام صنفی را مبتنی بر بلاکچین پیاده‌سازی کند؟ کل فرآیند را داوطلب بر عهده بگیرد و سازمان فناوری اطلاعات، فضای تست واقعی برای پیاده‌سازی را فراهم آورد.» پس از این توییت بود که افراد و گروه‌های مختلفی برای این کار اعلام آمادگی کردند.

«ظرفیت‌سنجی کاربران توییتر درباره برگزاری در مورد انتخابات تماما الکترونیکی» عنوان گزارشی است که ریحانه وحیدیان، مشاور رییس سازمان فناوری اطلاعات آن را گردآوری کرده و اطلاعات تکمیلی در مورد افرادی که اعلام آمادگی کرده‌اند، منتشر کرده است. فناوری‌های مطلوب برای برگزاری انتخابات تماماً الکترونیکی، داوطلبان اجرا و نهاد داوطلب تست انتخابات در این گزارش بررسی شده‌اند.

فایل PDF گزارش ظرفیت‌سنجی کاربران توییتر درباره برگزاری انتخابات تماما الکترونیکی را از اینجا دریافت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.