راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت‌های غیر نقدی بر مسند قدرت نشسته‌اند / اینفوگرافیک

در طی چند سال گذشته، مردم کم‌کم روش‌های پرداخت نقدی را کنار گذاشته و به سمت‌وسوی پرداخت‌های غیرنقدی حرکت کردند. در سال 2018، این موضوع به اوج خود رسید و پرداخت‌های غیر نقدی، به محبوب‌ترین روش پرداخت تبدیل شدند.

سال گذشته، میزان استفاده از اسکناس و سکه، 15 درصد کاهش یافت و بر کاربران کارت‌های غیر تماسی افزوده شد. در حال حاضر، شاهد حکومت پرداخت غیر نقدی بر فضای صنعت پرداخت جهانی هستیم.

مرچنت ماشین (Merchant Machine)، یک سرویس مقایسه‌ای برای کارمزدهای پرداخت بانکی و حساب‌های بازرگانی است. دست‌اندرکاران این سرویس، با انجام یک مطالعه‌ی تحقیقی، به بررسی میزان توسعه‌ی این قبیل از تحولات اقتصادی و میزان تأثیر آن‌ها بر دنیای امروزی پرداخته‌اند. نتایج این تحقیقات جذاب و کاربردی، به صورت مفید، در اینفوگرافیک زیر بیان شده‌اند.

 

خلاصه‌ای از آن‌چه در این اینفوگرافیک می‌بینید:

در اینفوگرافیک جالب زیر، به جریان درآمدی حاصل از پرداخت غیر نقدی در کشورهای حوزه‌ی یورو پرداخته شده و مشاهده شده که بریتانیا، با اختلاف، در جایگاه اول این فهرست قرار دارد. سپس آمار روند افزایشی ارزش تراکنش‌های غیر نقدی و پرداخت‌های کارتی درون مرزی و برون مرزی اروپایی، در 10 سال گذشته، گزارش شده است.

با انتخاب کشور بریتانیا به عنوان پیشگام‌ترین کشور اروپایی در استقبال از پرداخت غیر نقدی، 15 بخش اقتصادی این کشور که بیشترین رشد سالیانه را در ارزش پرداخت غیر تماسی داشته‌اند، معرفی شده‌اند؛ فروشگاه‌های پوشاک، با 321 درصد رشد، رتبه‌ی اول این فهرست را به خود اختصاص داده‌اند.

بخش حمل‌ونقل عمومی نیز با 91 درصد، بیشترین سهم پرداخت‌های غیر تماسی دریافتی از شهروندان را دارد؛ از آن‌جایی که حمل‌ونقل عمومی، یکی از فعالترین و فراگیرترین بخش‌های کشور بریتانیا است، این آمار کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

در انتهای این اینفوگرافیک، 10 شهر بریتانیایی برتر از نظر رشد سالیانه‌ی پرداخت غیر تماسی معرفی شده‌اند؛ نام شهرهای مشهوری مانند چستر، نیوکاسل، بیرمنگام و آکسفورد، در این لیست به چشم می‌خورد.

جالب است که لندن به عنوان پایتخت بریتانیا، جایی در این فهرست نداشته است.

حکومت پرداخت غیر نقدی

منبع: Bankingtech

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.