راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توسعه خدمات موبایل بانکینگ از اهداف شرکت خدمات انفورماتیک

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت خدمات انفورماتیک با حضور ۷/۹۵ درصد سهامداران، تقسیم سود ۱۳۰ تومانی به ازای هر سهم را مصوب کرد.

در این مجمع مهندس سید ابوطالب نجفی مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک گزارش هیات مدیره را برای حاضران تشریح نمود و در ابتدا به این مهم اشاره کرد که شرکت خدمات انفورماتیک در حال حاضر تنها شرکتی است که قادر است تمام نیاز‌های یک بانک را از صفر تا صد مرتفع سازد.

وی در خصوص برنامه‌های آتی شرکت از راه اندازی هوش تجاری در بانک‌های ملی و صادرات خبر داد. همچنین همکاری در ایجاد شبکه اختصاصی ارتباطی بانکی «شابک» نیز از دیگر فعالیت‌های شرکت بود که همچنان در دست اقدام قرار دارد. طراحی سوئیچ شاپرک، ارائه محصول برای بانک‌های کوچک و موسسات مالی اعتباری و حرکت به سمت توسعه خدمات موبایل بانکینگ، ارتقاء و توسعه سیستم‌های موجود و سرمایه گذاری در زمینه امنیت بانکداری الکترونیکی از دیگر برنامه‌هایی است که شرکت باید به انجام رساند و یا همچنان در دستور کار خود قرار داده است.

وی در بخشی از گزارش خود اظهار داشت: عبور از ۷ میلیارد تراکنش در سال ۹۰ با ضریب ۹۵/۹۹ درصد تراکنش موفق حاصل فعالیت‌های توسعه‌ای و برنامه ریزی‌های دقیق در شرکت است و در بیان حجم عظیم فعالیت‌های شرکت اذعان داشت: کافی است سهامداران به این مهم واقف باشند که تنها یکی از مشتریان شرکت دارای ۵۶ میلیون حساب می‌باشد و از سوی دیگر۷۰۰۰ شعبه به طور یکپارچه و با کمترین ریسک امنیتی تحت پوشش شرکت قرار دارد. همچنین مهندس نجفی به انجام موفقیت آمیز ۱۲ دوره واریز یارانه‌ها اشاره نمود و عملکرد شبکه‌ها و سامانه‌های تحت پوشش شرکت را در زمان اجرای این پروژه‌ها در مقایسه با سایر سیستم‌های مشابه مطلوب توصیف نمود.

مهندس نجفی در ادامه به ایجاد سیستم متمرکز بانکی طی ۴ ماه برای بانک مرکزی اشاره کرد و افزود: راه اندازی مراکز امداد شتاب، سامانه پیام‌های الکترونیکی‌ملی (سپام) که تمام پیام‌های داخلی بین بانک‌ها از این مرکز عبور خواهد کرد، ایجاد دو سایت پشتیبان برای بانک‌های ملی و صادرات که دو مانور هم به منظور اطمینان از عملکرد درست آن صورت گرفت از جمله کارهای صورت گرفته می‌باشد.

وی یادآور شد: برای نخستین بار به جهت ارائه به موقع و شفاف سازی اطلاعات، رتبه پنجم را در بورس کسب کردیم.

منبع: شرکت خدمات انفورماتیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.