راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امضاء تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات و قوه قضاییه

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و قوه قضاییه، به‌منظور ارتقای کیفیت خدمات حقوقی و قضایی و توسعه شبکه‌های تخصصی دستگاهی حاکمیتی مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات، تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، این تفاهم‌نامه به امضای امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و حجه‌الاسلام دکتر شهریاری رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه رسید.

این تفاهم‌نامه در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله و برنامه ششم توسعه به‌منظور تحقق برنامه‌های توسعه‌ای مصوبات شورای عالی فضای مجازی و مصوبات توسعه دولت الکترونیکی امضا و مبادله شد.

ایجاد شفافیت و استقرار دولت الکترونیک، عدالت الکترونیک و پیشگیری از جعل و تضمین صحت اسناد و قراردادهای رسمی و دستیابی قوه مجریه و قضاییه به بانک‌های اطلاعاتی از محورهای همکاری در این تفاهم‌نامه است.

از دیگر محورهای همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انجام استعلامات هویت اشخاص حقیقی و حقوقی، تلاش برای تحقق کاهش مراجعه حضوری به دستگاه‌های اجرایی، همکاری در ایجاد امکان ثبت کلیه معاملات راجع به املاک و اراضی به‌صورت الکترونیکی، تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی الکترونیکی و بر خط به استعلام‌های موردنیاز مراجع قضایی و همچنین استقرار فضای مرکز داده به‌منظور استقرار تجهیزات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه جهت ارائه خدمات به شبکه ملی تبادل اطلاعات (NIX) اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.