راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جمهوری مالت، اولین کشوری که چارچوب رگولاتوری بلاکچین، ارزهای رمزنگاری‌شده و فناوری دفاتر کل توزیع‌شده را تصویب کرد

ماهنامه عصر تراکنش / جمهوری مالت کشوری در جنوب اروپاست که از مجمع‌الجزایر کوچکی تشکیل شده و پایتخت آن، یعنی والتا، به کوچک‌ترین پایتخت ملی در اتحادیه اروپا معروف است. پارلمان بریتانیا در سال 1964 قانون استقلال مالت را تصویب کرد و 10 سال بعد از آن به جمهوری تبدیل شد. این کشور از زمان استقلالش از اعضای اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع و سازمان ملل متحد بوده و در سال 2004 هم به اتحادیه اروپا پیوست و در سال 2008 بخشی از منطقه یورو شد.

می‌گویند که مردم مالت یکی از کهن‌ترین ملت‌های مسیحی جهان به‌شمار می‌روند و در آینده شاید از این کشور به‌عنوان یکی از اولین و قدیمی‌ترین کشورهایی که در حوزه بلاکچین و ارزهای رمزنگاری‌شده قانون‌گذاری کرده هم بتوان نام برد. جوزف موسکات، نخست‌وزیر مالت، در هفتادوسومین مجمع عمومی سازمان ملل که درباره فناوری بلاکچین و دفاتر کل توزیع‌شده و ارزهای رمزنگاری‌شده صحبت کرد، از مالت به‌عنوان اولین جایی که در این خصوص قانون‌گذاری‌هایی را هم انجام داده، یاد کرد.

در کنفرانسی که در دوبی برگزار شده بود، مالتا اعلام کرده بود که قصد دارد اولین چارچوب قانونی جهانی برای ایجاد یک سازمان نظارتی در بخش‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا را راه‌اندازی کند. چهارم جولای امسال هم از تاریخ‌های ماندگار کشور مالت خواهد بود، چراکه پارلمان مالت به‌طور رسمی سه لایحه را به تصویب رساند و به این ترتیب اولین چارچوب رگولاتوری بلاکچین، ارزهای رمزنگاری‌شده و فناوری دفاتر کل توزیع‌شده ایجاد شد. اولین لایحه با عنوان قانون دیجیتال نوآوری مالت، لایحه دوم با عنوان قانون سرویس‌ها و تنظیم فناوری نوآورانه و لایحه سوم با عنوان قانون دارایی‌های مالی مجازی به تصویب رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.