راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همه شرکت‌ها مشتاق بودن در سیلیکون ولی نیستند

گوگل قصد دارد تا بیش از یک میلیارد دلار برای ساخت یک مجتمع اداری جدید در شهر نیویورک هزینه کند تا به این ترتیب بتواند تعداد کارکنانش را دوبرابر کند. این اقدام آخرین توسعه و گسترش بزرگ صنعت فناوری خارج از منطقه خلیج سانفرانسیسکو است و شرکت‌های دیگر مانند آمازون و اپل هم به‌دنبال توسعه بیشتر عملیات خودشان خارج از مقر مرکزی و اصلی خودشان، سیلیکون ولی، هستند.

به گفته اندرو بارتلز، تحلیلگر مرکز تحقیقات فارستر، شرکت‌های فناوری به این واقعیت پی بردند که منطقه خلیج سانفرانسیسکو، که به‌عنوان مرکز اصلی فعالیت‌های فناوری در ایالات متحده شناخته می‌شود، بیش از پیش شلوغ‌تر و گران‌تر می‌شود و در ادامه توضیح می‌دهد: «بسیاری از فروشندگان به این نتیجه می‌رسند که احتمالا می‌توانند استعدادهای برتر را در جاهای دیگری که به مراتب ارزان‌تر باشد و سبک زندگی بهتری به همراه داشته باشد، پیدا کنند.»

منطقه شمال شرق، به دلیل اینکه مرکز جوانان تحصیل‌کرده به شمار می‌رود، از جذابیت ویژه‌ای برای افراد برخوردار است و به طور خاص، نیویورک باتوجه به قرار گرفتن وال استریت در آن و دومین مرکز فعالیت استارت‌آپ‌ها، بعد از منطقه خلیج سانفرانسیسکو از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. به گفته بارتلز، شرکت فیسس‌بوک که دفتر مرکزی آن در منلو پارک در کالیفرنیا است، بیش از دو هزار کارمند در نیویورک دارد.

به گفته روث پورات معاون ارشد و مدیر ارشد مالی گوگل، این شرکت که دفتر اصلی آن واقع در کالیفرنیا است، قصد دارد تا مجتمعی به مساحت 1/7 متر مربعی را در منطقه وست ویلیج و در کنار رود هادسون تهیه کند. گوگل اولین دفتر خود را حدود 20 سال پیش و در شهر نیویورک تاسیس کرد و در حاضر هفت هزار نفر در این شهر را به استخدام خود درآورده است.

اوایل امسال گوگل اعلام کرده بود که می‌خواهد ساختمان «بازار چلسی» را به ارزش 2/4 میلیارد دلار خریداری کند و علاوه بر آن قصد دارد تا فضای بیشتری در اسکله 57 رود هادسون نیز کرایه کند.

به گفته پورات همه شرکت‌ها دلشان نمی‌خواهد در سیلیکون ولی زندگی کنند به همین دلیل گوگل می‌خواهد مطمئن شود که می‌تواند به جز این منطقه در دیگر بخش‌های کشور هم می‌تواند مراکز شلوغ و پر جمعیتی داشته باشد.

شروع این اتفاقات با انتشار خبرهایی از آمازون درباره راه‌اندازی دفاتر جدیدی در منطقه لانگ آیلند نیویورک و ویرجینیا راه‌اندازی و در هر کدام از این مناطق 25 هزار موقعیت شغلی فراهم کند.

اما این توسعه و گسترش شرکت‌ها فقط شامل حال سواحل شرقی نیست. شرکت اپل که در کالیفرنیا مستقر است چند وقت پیش اعلام کرد که قصد دارد تا سازه‌ای به ارزش یک میلیارد دلار در شهر تگزاس، برای ایجاد 5 هزار شغل، راه‌اندازی کند.

مایکروسافت هم یک سری پروژه‌های ساخت 18 ساختمانی در واشینگتن در نظر دارد و به این ترتیب می‌تواند موقعیت شغلی برای هشت هزار نفر دیگر فراهم کند. در حال حاضر نزدیک به 47 هزار نفر در این منطقه و در فیس‌بوک مشغول به کارند.

گوگل امیدوار است که تا سال 2020 به فضای جدیدی نقل مکان کند. پورات می‌گوید که سرمایه‌گذاری اخیر شرکت این امکان را فراهم ساخته تا تعداد کارمندان گوگل را طی 10 سال آینده دو برابر کنند.

بارتلز بر این باور است که شرکت‌های فناوری، نیویورک را به چشم مسیری برای به دست آوردن چشم‌انداز جدید می‌بینند؛ چشم‌اندازی که کاملا با آنچه در سیلیکون ولی داشتند متفاوت است

به گفته این تحلیلگر فارستر، نیویورکی‌ها بیشتر خودشان را با واقعیت‌های زندگی در مراکز شهری ایالات متحده مطابقت می‌دهند و بر این باورند که این کار موجب خلق محصولات و سرویس‌هایی می‌شود که بیشتر با نیازهای مردم آمریکا سازگار است.

منبع: The Guardian

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.