راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، به‌عنوان مدیرعامل آلفابت نیز انتخاب شد

بنیان‌گذاران گوگل، لری پیج و سرگی برین، به تازگی اعلام کردند که ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، مدیرعامل شرکت مادر یعنی آلفابت و جایگزین پیج خواهد شد. همچنین برین نیز از سمت خود به عنوان پرزیدنت آلفابت کناره‌گیری کرد.

شرکت آلفابت در سال 2015 با مجموعه‌ای از شرکت‌ها، تاسیس شد که گوگل جزو بزرگترین زیرمجموعه‌هایش به حساب می‌آید. دیگر زیرمجموعه‌های این شرکت عبارت‌اند از وایمو (ماشین‌های خودران)، وریلی (در حوزه علوم زیستی)، کالیکو (تحقیق و توسعه بایوتک)، آزمایشگاه سایدواک (نوآوری‌های شهری) و لوون (دسترسی به اینترنت روستایی از طریق بالون‌های بی‌سرنشین).

درباره ساندار پیچای مدیرعامل گوگل بیشتر بدانید.

در آن زمان پیج که مدیرعاملی گوگل را برعهده داشت، به عنوان مدیرعامل آلفابت انتخاب شد و پیچای جانشین او در گوگل شد. اما پیج و برین معتقدند که آلفابت و گوگل دیگر به دو مدیرعامل و پرزیدنت مجزا نیاز ندارد و به این ترتیب ساندار پیچای مدیرعاملی هر دو شرکت را عهده‌دار می‌شود.

پیچای از تمرکزی که آلفابت بر رویارویی با چالش‌های بزرگ از طریق فناوری گذاشته، بسیار هیجان‌زده است و در سمت جدیدش هم به همکاری با لری و سرگی ادامه خواهد داد. به گفته پیج و برین راه بهتری برای اداره شرکت وجود دارد و ترک سمت آنها به این معنی نیست که هیچ تعهدی به گوگل و آلفابت نخواهند داشت و همچنان در هیئت‌مدیره حضور خواهند داشت و جزو سهامداران و بنیان‌گذاران شرکت به شمار می‌روند.

منبع: Techcrunch

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.