راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جلسه مهم بانک مرکزی برای تعیین تکلیف موسسات مالی

بانک مرکزی بزودی موسسات مالی و اعتباری در شرف تاسیس را تعیین تکلیف می‌کند و برای این منظور جلسه‌ بسیار مهمی را تشکیل داده است که ممکن است از آن خبر تعطیلی و ادغام برخی موسسات به گوش برسد.

با پایان یافتن مهلت دوماههٔ بانک مرکزی برای موسساتی که با عنوان «در شرف تاسیس» فعالیت می‌کنند، بانک مرکزی قرار است به زودی تکیلف آن‌ها را روشن کند.

بانک مرکزی در جلسه‌ای که هفته سوم فروردین‌ماه با دعوت از این موسسات تشکیل داد فرصت دو ماهه‌ای برای ادغام با بانک‌ها یا تطبیق جدی با قوانین به آن‌ها داد و حالا با پایان یافتن این فرصت، جلسه‌ای تشکیل داده تا وضعیت هر کدام را به تفکیک بررسی کند.

موسسه مالی و اعتباری ا. ا که روزهای بحرانی را پشت سر می‌گذارد احتمالا با برخورد جدی در این جلسه مواجه خواهد شد چون پیش از این ابراهیم درویشی ـ معاون نظارت بانک مرکزی گفته بود: «به این موسسه فرصت داده شده تا ادغام شود و در غیر این صورت تعطیل خواهد شد.»

موسسه مالی و اعتباری ف هم از جمله موسساتی است که این فرصت دو ماهه را گرفته بود و قرار است وضعیت آن در این جلسهٔ مهم بررسی می‌شود.

شنیده‌ها حاکی است از این جلسه اخبار جنجالی تعطیلی و ادغام برخی از موسسات به گوش خواهد رسید و بانک مرکزی قصد دارد روندی را که از حدود دو سال پیش برای سامان‌هدی موسسات آغاز کرده بود، یک گام جدی به جلو ببرد.

منبع: بینا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.