راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تهیه‌کننده رادیو آکواریوم: پویش‌های تبلیغاتی با محتوای اصیل، تا سال‌ها در ذهن مخاطبان می‌ماند

امیر میرزامحمد از توسعه پلتفرم رادیو آکواریوم، با هدف آماده کردن بستری برای بازاریابی محتوایی خبر داد.

میرزامحمد، تهیه‌کننده رادیو آکواریوم، دانش‌آموخته‌ کارشناسی مدیریت فرهنگی و هنری در دانشگاه سوره است. او درباره اهمیت محتوا می‌گوید: «شکل و فرم هر روز نو و تازه می‌شوند، از مد و تکنولوژی پیروی می‌کنند و رقابت در آن هر روز سخت‌تر و سریع‌تر (به جهت تغییرات) می‌شود. اما متن و محتوا همیشه اصیل و معتبر می‌مانند و هیچ‌گاه فراموش نمی‌شوند.»

او می‌افزاید: «در بازاریابی هم این‌گونه است. کمپین‌ها و پویش‌های مبتنی بر فرم، هر روز جایگزین می‌شوند اما پویش‌هایی که در آن محتوایی اصیل و ارزشمند تولید شده است، تا سال‌ها در ذهن مخاطبان می‌ماند و از آن به نیکی یاد می‌شود.»

میرزامحمد تصریح می‌کند که هر محتوایی بر شکل و فرم ارجحیت ندارد و می‌افزاید: «طبعا محتوایی ارزشمند است که مبتنی بر فرهنگ و خاستگاه عمومی تحریر شده باشد و البته واقع‌گرا و تا حدی هم آرمان‌گرا باشد. به‌عنوان‌مثال دو کمپین محتوایی در کشور و با فاصله شاید چهل سال برای «خودروی ملی یا ساخت داخل» طراحی و تحریر شده است؛ یکی برای پیکان و دیگری برای پراید.»

او می‌افزاید: «هر دو خودرو ساخت ایران، برای همه اقشار و با قیمت مناسب معرفی شده‌اند. برای هر دو خودرو در رسانه‌های عمومی کشور تبلیغ و تعریف شده و به‌صورت نمادین مقامات ارشد وقت در کشور با آنها رانندگی کرده‌اند. حالا اما بعد از گذشت چند دهه، یکی کماکان در اذهان عمومی مایه مباهات و غرور ملی است و آن دیگری شاید باعث سرافکندگی!»

امیر میرزامحمد دو ویژگی بازاریابی محتوایی را منحصربه‌فرد می‌داند و آن دو را تشریح می‌کند: «اول اینکه به‌صراحت ما را از فقر ندانستن نجات می‌دهد و دوم اینکه به‌صورت مستمر سینه‌به‌سینه نقل می‌شود یا به تعبیر رسانه‌های نو، وایرال / Viral» می‌شود و خود را تثبیت می‌کند.»

تهیه‌کننده رادیو آکواریوم، این رادیو را هم از همین جنس می‌داند و می‌گوید: «این یک رادیوی اینترنتی یا همان پادکست (Podcast) به‌علاوه ویدیو است که در هیاهوی دنیای امروز به ارزان‌ترین و درعین‌حال موثرترین رسانه تبلیغاتی معروف شده و مخاطبان بسیاری در خلوت، هنگام رانندگی، سفر و نظایر آن دارد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.