راه پرداخت
راه پرداخت؛ رسانه فناوری‌های مالی ایران

۱۰ دستگاه برتر ارائه‌کننده خدمات الکترونیکی اعلام شدند

نتایج دور چهارم ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، آخرین دور نتایج ارزیابی دستگاه‌ها حاکی از این است که شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، گمرگ جمهوری اسلامی ایران، بنیاد شهید و امور ایثارگران سه دستگاه برتر در ارائه خدمات الکترونیکی از بین ۹۳ دستگاه اجرایی بوده‌اند.

همچنین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، وزارت اقتصاد و امور دارایی، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، سازمان بنادر و دریانوردی و پست‌بانک ایران به ترتیب دستگاه‌های برتر بعدی در ارائه خدمات الکترونیکی بوده‌اند.

دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات موظف است به‌صورت مستمر نسبت به ارزیابی کیفیت وبگاه‌ها و خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی که شناسنامه خدمات آن‌ها به تائید سازمان اداری و استخدامی کشور رسیده است، اقدام و گزارش مربوط را به شورا ارائه نماید.

دوره اول ارزیابی انتهای سال ۱۳۹۵ با ارزیابی ۶۰ دستگاه انجام شد و نتایج حاکی از الکترونیکی شدن ۱۹ درصد از خدمات و سرویس‌ها بود. دوره دوم با ارزیابی ۸۳ دستگاه در شهریور سال ۹۶ و با ۹ پله رشد ۲۸ درصد سرویس‌ها به‌صورت الکترونیکی ارائه‌شده است دوره سوم ارزیابی با بررسی وضعیت ۹۳ انجام شد و دستگاه‌ها ۳۸ درصد از خدمات را به‌صورت الکترونیکی به شهروندان ارائه کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در آخرین دوره با بررسی وضعیت ۹۳ دستگاه شاهد رشد نسبت به دوره‌های قبل بوده‌ایم و دستگاه‌ها موفق شده‌اند ۶۰ درصد خدمات و سرویس‌های خود را به‌صورت الکترونیکی ارائه کنند.

شاخص‌های مورد ارزیابی در این دوره عبارت‌اند از حضور در وب، تعاملی بودن با هدف پشتیبانی و امنیت کاربر، تراکنشی بودن با هدف و کیفیت خدمت و پشتیبانی کاربر. شفافیت، مولفه یکپارچگی با هدف کیفیت سیستم و همچنین مشارکتی بودن از موارد حائز اهمیت در بررسی این دوره است.

فایل اقدامات انجام‌شده جهت ارزیابی خدمات دستگاه‌های اجرایی را از اینجا دریافت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.