راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آذری جهرمی: باید برای همه فضای رقابتی وجود داشته باشد، نه یک فضای رانتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه همایش تهران هوشمند، از برنامه‌های وزارت ارتباطات در زمینه شهروند هوشمند خبر داد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش و نمایشگاه تهران هوشمند گفت: «در حال حاضر خوشحالم که می‌توانیم پارامترهایی از هوشمندسازی شهر تهران را مشاهده کنیم. شهرداری در این مسیر حرکت خوبی داشته که قابل‌تقدیر است. با وجود تحولات در این حوزه اطلاعات بسیاری مانده که هنوز جمع‌آوری نشده و در راهکارها از ابزارهای فناوری اطلاعات استفاده نمی‌شود که شاید این به دلیل نگاه سنتی مدیران باشد.»

او در ادامه مثال‌هایی از هوشمندسازی شهر ارائه داد و گفت: «سرویس‌های اشتراکی حمل‌ونقل توسط فناوری اطلاعات به وجود آمده و در این راستا دولت الکترونیک می‌تواند موثر باشد.»

جهرمی با بیان اینکه شهر هوشمند یک اقتصاد است، گفت: «نباید به این موضوع بی‌توجه باشیم. در کنار مقررات‌گذاری، آزادسازی منابع داده را باید در نظر گرفت. باید فضای رقابتی برای همه وجود داشته باشد نه یک فضای رانتی. ما اطلاعات را به‌صورت آزاد در اختیار همه کسب‌وکارها قرار می‌دهیم تا به این حوزه ورود پیدا کنند.»

جهرمی عنوان کرد: «در راستای دسترسی به سامانه‌های هوشمند، اتصال شهرداری به دولت الکترونیک می‌تواند موجب تحول شود. همچنین ما نیاز به شهروند هوشمند داریم که وزارت ارتباطات در این حوزه برنامه دارد و می‌توان فعالیت‌ها را به‌صورت مشارکتی پیش برد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.