راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تام بلومفیلد مدیرعامل مونزو بانک، بانک صرفا موبایلی انگلستان را بهتر بشناسید

ماهنامه عصر تراکنش / تام بلومفیلد متولد سال 1985 در هنگ‌کنگ است و به‌عنوان یک کارآفرین بریتانیایی شناخته می‌شود. بلومفیلد پس از اینکه مدرک حقوقش را از دانشگاه آکسفورد دریافت کرد شرکت‌های گوکاردلس و مونزو بانک را تاسیس کرد. فعالیت‌های موفقیت‌آمیز بلومفیلد باعث شد تا او در سال 2013 به‌عنوان پنج کارآفرین برتر زیر 30 سال توسط کمیسیون اروپا معرفی و شناخته شود.

او همچنین تجربه مشاوری در شرکت مشاوره استراتژی OC&C  دارد و از بنیان‌گذاران و مدیر ارشد تکنولوژی شرکت Boso.com بوده است. در سال 2016 بلومفیلد به گروه استارلینگ بانک ملحق شد و آنجا بود که ایده تولید و راه‌اندازی مونزو در ذهنش شکل گرفت. مونزو بانک یک بانک صرفا موبایلی در انگلستان است که به‌وسیله یک اپلیکیشن موبایلی و کارت‌های نقدی از پیش‌پرداخت‌شده کار می‌کند.

اکتبر سال گذشته بود که مونزو اعلام کرد که دیگر امکان برداشت رایگان از دستگاه‌های خودپرداز در خارج از کشور وجود ندارد و مصرف‌کنندگان بايد برای برداشت‌های بالای 200 پوند، سه درصد کارمزد پرداخت کنند و این قانون از 18 دسامبر 2018 عملیاتی شد. ژوئن امسال هم خبر ادغامش با IFTTT را اعلام کرد که طی آن کاربران می‌توانند حساب‌شان را به سرویس‌ها و دستگاه‌های هوشمند متصل کنند، مثلا می‌توان حساب مونزو را به سرویس الکسای آمازون وصل کرد.

با توجه به اینکه حدود 80 میلیون حساب جاری در انگلستان وجود دارد، می‌توان گفت که بانک مونزو می‌تواند اهداف بلندپروازانه‌ای برای خودش رقم بزند و به انتخاب شماره یک بسیاری از این کاربران بدل شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.