راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرویس مخابراتی Fi گوگل علاوه بر سیستم عامل اندروید، آیفون را هم پوشش می‌دهد

گوگل چند وقت پیش اعلام کرد که سرویس مخابراتی مجازی خودش با نام گوگل اف‌آی (Google Fi) را توسعه و گسترش داده است و این سرویس که پیشتر محدود به تلفن‌های هوشمند با سرویس عامل اندروید بود به دستگاه‌های بیشتری ازجمله آیفون هم سرویس ارائه می‌دهد.

گوگل اف‌آی اپراتور شبکه مجازی تلفن همراه شرکت گوگل است که در سال 2015 راه‌اندازی شد و سرویس‌های تلفن، پیام‌رسانی و داده را هم با استفاده از وای‌فای و هم شبکه‌های سلولار متعلق به اسپرینت، تی-موبایل، یو‌اس سلولار و تری به افراد ارائه می‌دهد.

سرویس مخابراتی Fi ابتدا به تلفن‌های پیکسل گوگل و برخی تلفن‌های هوشمند اندرویدی دیگر شرکت‌ها ارائه سرویس می‌کرد و برای ارائه سرویس و سیگنال مطلوب به کاربر میان چهار شرکتی که بالاتر به آنها اشاره شد، تغییر میزبانی می‌دهد.

سایمون آرسکات رئیس سرویس گوگل اف‌آی می‌گوید برنامه‌شان این است که بتوانند با اکثر دستگاه‌های اندروید و اپل کار کنند. به همین دلیل این شرکت قصد دارد تا امکان تماس تلفنی و پیامک نامحدود را در ایالات متحده و همچنین امکان ارسال پیامک بین‌المللی با هزینه ماهانه 20 دلار را برای افراد فراهم کند. همچنین به گفته وب‌سایت اف‌آی هزینه داده برای تلفن‌های همراه 10 دلار به ازای هر گیگابایت خواهد بود.

آرسکات در ادامه صحبت‌هایش به سال 2015 و زمان راه‌اندازی سرویس مخابراتی Fi اشاره کرد که در آن زمان هدفشان از راه‌اندازی چنین سرویسی سریع‌تر، آسان‌تر و منصفانه‌تر کردن تجریه وایرلس افراد بود و اعلام رضایت کرد که توانستند به رضایت مشتری 90 درصدی دست پیدا کنند.

گوگل گفته است که افراد با استفاده از این سرویس می‌توانند از داده‌های خود در 170 کشور استفاده کنند.

منبع: GDN Online

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.