راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک مرکزی کویت هم سندباکس رگولاتوری برای استارت‌آپ‌های فین‌تک منطقه راه‌اندازی کرد

بانک مرکزی کویت در حال راه‌اندازی سندباکس رگولاتوری برای استارت‌آپ‌ها است و با این کار قصد دارد تا با ورود به عرصه فین‌تک، به برترین منطقه فین‌تک خاورمیانه بدل شود.

درواقع این بانک مرکزی سند چهارچوب سندباکس قانون‌گذاری طراحی کرده است و قصد دارد تا با ارائه امکان تست محصولات و سرویس‌ها در یک محیط امن، نوآوری‌ها را ارتقا بخشد.

روال از این قرار است که قبل از اینکه آمادگی شرکت‌ها برای ورود به بازار مورد ارزیابی قرار بگیرد، آنها یک سال وقت دارند تا چهار مرحله موجود در این سندباکس را سپری کنند.

محمد ال‌هاشل رئیس بانک مرکزی کویت می‌گوید: «ما به‌عنوان رگولاتور و دیگر بخش‌های نظارتی باید از این موضوع مطمن شویم که نقش مهم و سازنده‌ای در ایجاد قوانینی که تسهیل‌کننده رشد و نوآوری است داشته باشیم. در عین حال نیز ریسک‌های موجود را به حداقل برسانیم.»

بدین ترتیب کویت هم به دیگر بازیگران عرصه فین‌تک خاورمیانه پیوسته است. ابوظبی، بحرین و دوبی هم از دیگر بازیگرانی هستند که در ایجاد سندباکس‌ها و شتابدهنده‌ها امضای توافق‌نامه‌های همکاری با دیگر بخش‌ها بسیار فعال عمل‎ کرده‌اند در عین حال عربستان سعودی هم اولین مجوز فین‌تک خودش را به‌تازگی صادر کرده است.

منبع: Finextra

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.