راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پایان دستگاه‌های خودپرداز پستی به دلیل قیمت بالا و کارایی پایین

معاون فنی شرکت پست از کاربردی نبودن ATMهای پستی خبر داد و گفت: این شرکت به دلیل کاربردی نبودن خودپرداز پستی برنامه‌اي برای ارتقای تعداد آنها در کشور ندارد.

مجتبی نصیری با اشاره به وضعیت کاربرد دو مورد از ATM‌هاي پستی نصب شده به صورت پایلوت در فاز نخست در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر اعلام کرد: در مراحل اولیه این طرح دو خودپرداز نصب و راه‌اندازی شدند که به دلیل عدم قبول مرسولات بسته‌اي مورد کاربرد چندانی قرار نگرفت.

وی افزود: ATM‌هاي پستی تنها قابلیت سفارش پاکت و اسناد به صورت متنی را دارند و به همین دلیل در زمینه ثبت و سفارش مرسولات بزرگ و بسته‌اي مورد کاربرد چندانی توسط این شرکت قرار نگرفت.

معاون فنی شرکت پست با اشاره به طراحی و قابلیت خودپردازهای پستی، تصریح کرد: این دستگاه‌ها طوری طراحی شده‌اند که به دلیل دریچه ورود کوچک آنها تنها قابلیت دریافت پاکت و اسناد را دارند و به همین دلیل حجم کمی از مرسولات توسط این دستگاه انجام مي‌شود.

نصیری گفت: این دستگاه‌ها در قبول مرسولات به صورت محدود عمل مي‌کنند و همچنین حجم بسیار پایینی از مرسولات توسط این خودپردازها صورت مي‌گیرد. وی با اشاره به عدم دریافت مرسوله‌هاي بسته‌اي توسط ATM‌هاي پستی گفت: تنها در صورتی مي‌توان برنامه‌هایی برای اجرایی شدن این دستگاه‌ها در سطح کشور داشت که علاوه بر پاکت و اسناد، مرسوله‌هاي بسته‌اي را نیز دریافت کنند. معاون فنی شرکت پست با اشاره به هزینه بالای خرید این دستگاه‌ها اعلام کرد: بهای بالای خودپردازهای پستی از موارد دیگری است که باعث شده تا شرکت پست اقدام به ارتقاي تعداد این دستگاه‌ها در سطح کشور نكند؛ چرا که قیمت هر دستگاه ATM پستی به سقف 15 میلیون مي‌رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.