راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش کافه بازار از پراکندگی توسعه‌دهندگان برنامه‌های موبایلی در کشور

«متولد ایران» گزارشی از وضعیت برنامه ها و بازی های ساخت ایران است که کافه بازار با توجه به موقعیت جغرافیایی توسعه‌دهندگان بازی‌ها، برنامه‌های ایرانی و وضعیت صنعت برنامه‌های موبایلی در کشور به تفکیک استان‌ها منتشرکرده است.

به گزارش کافه بازار، این گزارش آمارهایی از سهم درآمدی، تعداد توسعه‌دهندگان، تعداد کل برنامه‌ها و بازی‌ها و همچنین سهم بازی‌ها از کل برنامه‌های منتشرشده درهر استان را ارائه می‌کند.

بیش از ۲۰ هزار توسعه‌دهنده برنامه‌های موبایلی در کشور وجود دارد که بیشترین سهم توسعه از بازی‌ها در استان ایلام قرارگرفته است. استان تهران حدود یک‌چهارم توسعه‌دهندگان برنامه‌های موبایلی را به خود اختصاص داده است؛ درحالی‌که بیش از ۴۵ درصد از درآمد دیجیتال برنامه‌های موبایلی متولد ایران،‌ به استان‌های خارج از پایتخت اختصاص‌یافته است.

استان گیلان باوجود رتبه دهم در میان استان‌های کشور ازنظر تعداد توسعه‌دهندگان، رتبه دوم را در تولید برنامه‌های موبایلی به خود اختصاص داده است و حدود ۱۰ درصد از کل برنامه‌های تولیدشده در کشور در این استان تولیدشده‌اند.

در بین برنامه‌های تولیدشده در هر استان،‌ بیشترین سهم توسعه بازی‌ها در استان ایلام است که بیش از ۴۶ درصد از کل برنامه‌های تولیدشده در این استان در دسته‌های بازی قرار داشته‌اند. از این منظر استان‌های اردبیل و قزوین به ترتیب با بیش از ۴۴ و ۳۵ درصد در رتبه‌های دوم و سوم قرارگرفته‌اند.

نسخه PDF این گزارش را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.