راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره کارل آیکان میلیاردر پرحاشیه چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش / کارل آیکان، کارآفرین، معامله‌گر و سرمایه‌دار آمریکایی است که در زمینه مبادلات سهام اختصاصی، مدیریت سرمایه‌گذاری، معاملات املاک و مستغلات فعالیت می‌کند. آیکان فعالیت حرفه‌ای خودش را از سال 1961 در وال‌استریت آغاز کرد و در حال حاضر با دارایی خالص 6/16 میلیارد دلار، در رتبه 23 از فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد.

آیکان در نوامبر 2015 سهام خود در ای‌بِی را برای دریافت تعداد یکسان از سهام پی‌پال واگذار کرد. ژانویه 2014 بود که آیکان پیشنهاد جداسازی پی‌پال و ای‌بی را داد، با این استدلال که مالکیت ای‌بی نسبت به این شرکت پرداخت باعث می‌شود تا دیگر شرکا تمایلی به مشارکت و همکاری با پی‌پال نداشته باشند. ای‌بی در ابتدا با این پیشنهاد مخالفت کرد. با اشاره به اینکه پی‌پال بیشترین حجم پرداخت‌های دیجیتالش را از طریق خریدهای ای‌بی به‌دست آورده است و این شرکت پی‌پال را در سال 2002 خریداری کرد.

اما حالا ای‌بی شرکت هلندی آدین را به‌عنوان جایگزینی برای پی‌پال انتخاب کرده است و آیکان هم به‌تدریج از پی‌پال فاصله گرفته است و بیشتر تمرکزش را به کسب جایگاه و موقعیت در شرکت‌های هربالایف و هرتز معطوف کرده است. آیکان که مدتی به‌عنوان مشاور دونالد ترامپ فعالیت می‌کرد، اخیرا موضوع جنجال‌های پیش‌آمده قرار گرفته مبنی بر اینکه این میلیاردر، 30 میلیون دلار از سهام یک شرکت وابسته به فولاد را یک هفته پیش از اعلام تعرفه واردات فولاد فروخته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.