راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عرضه 300دستگاه خود پرداز ايراني شركت خدمات انفورماتيك به بانك ملي

همزمان با سال توليد ملي و حمايت از سرمايه و كار ايراني شركت خدمات انفورماتيك با انعقاد قراردادي متعهد به تحويل 300 دستگاه از اولين خودپرداز ايراني با نام فراديس 210 از نوع ديواري به بانكي ملي ايران شد.به گزارش مديريت روابط عمومي به نقل از مهندس فرامرز خالقي معاون بازاريابي و فروش در بازديدي كه مهندس خاتوني رئيس اداره انفورماتيك و خدمات IT بانك ملي ايران به همراه معاونين خود از خط توليد اين خودپردازها داشتند؛

وي ضمن تقدير از عملكرد شركت در اين حوزه بر ضرورت حمايت از چنين اقداماتي در راستاي تقويت و ارتقاء كمي و كيفي توليدات داخلي تاكيد نمود و حمايت اين بانك را از چنين فعاليت هايي اعلام كرد. مهندس خالقي با اشاره به اين موضوع كه براي حمايت از توليدات داخلي با دو چالش اساسي در بخش ساختار و عملكرد روبرو هستيم، متذكر شد: براي رفع اين چالش‌ها بالاخص در امر ساختاري بايد به سمت حذف محدوديت هاي رقابت حركت كنيم؛ چراكه رقابت سالم و نامحدود مي‌تواند كارآمدي و بهره‌وري را افزايش داده و بسياري از شرايط نامطلوب حاكم بر بازار كسب و كار را بهبود مي‌بخشد. هر چند در اين ميان نبايد از محدوديت‌هاي انتقال برخي تكنولوژهاي روز دنيا غافل شد.

مهندس خالقي در خصوص كم و كيف توليد خودپردازهاي داخلي يادآور شد: متخصصان و كارشناسان متبهر اين شركت با تلاش خود به محصولي دست يافتند كه از قابليت رقابت با برندهاي برتر دنيا برخوردار است. وي در خصوص تاثيرات احتمالي تحريم در روند توليد اين خود پردازها گفت: تمهيدات لازم در اين خصوص در نظر گرفته شده است از اين بابت نگراني محسوسي وجود ندارد. لازم به ذكر است از آنجايي كه به استثناي برخي ماژول‌ها كه توليد آن مقرون به صرفه نيست ساير قسمت‌هاي خودپرداز در داخل كشور و با حمايت از سرمايه و كار ايراني توليد مي‌شود.

وي در ادامه تاكيد كرد بايد بحث حمايت از توليد داخلي به طور جدي در دستور كار مسئولين امر در هر بخشي قرار گيرد تا اين محصولات در رقابت با مشابه خارجي خود با مشكل مواجه نشوند. مهندس خالقي اشاره نمود در صورت حمايت مديران ذيربط و حضور جدي و موثر در صحنه رقابت و مناقصه‌هاي آتي مي‌توان سهم قابل ملاحظه‌اي را در اندك زمان با توجه به قابليت‌هاي اين محصول متصور بود. در خاتمه متذكر شد: رشد اقتصاد، متاثر از رشد عوامل توليد و رشد بهره‌وري عوامل توليد است و از آنجايي كه رابطه ستانده‌ها و نهاده‌ها در فرآيند توليد را بهره‌وري مي‌نامند لذا مي‌توان با ارتقاي بهره‌وري به اهداف عالي در توليد دست يافت هر چند نمي‌توان بدون توجه به هر يك از 2 عامل فوق به نتيجه مطلوب رسيد.

منبع: مديريت روابط عمومي شرکت خدمات انفورماتیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.