راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دبیر جدید کمیته فیلترینگ برنامه‌های خود را اعلام کرد

سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستان کل کشور که حالا به‌عنوان دبیر کمیته فیلترینگ (کمیته تعیین مصادیق مجرمانه) هم فعالیت می‌کند برنامه‌های این معاونت در دادستانی کشور را اعلام کرد.

به گزارش پیوست، جواد جاویدنیا مهم‌ترین برنامه‌های خود را با تأکید بر پایبندی به سیاست‌های دادستانی کل کشور درزمینه سالم‌سازی فضای مجازی و مقابله با مفاسد اخلاقی و اجتماعی در نظر گرفته است، او با اشاره به این اهداف گفته است:‌ «این مورد با تبعیت کامل از قانون سیاست‌های دادستانی کل کشور را دنبال خواهیم کرد و بنا نیست با حضور من تغییری در سیاست‌ها ایجاد شود.»

جاویدنیا حمایت از نرم‌افزارهای ملی را یکی از برنامه‌های مهم خود اعلام و تأکید کرده که این مورد یکی از مطالبات جدی رهبری است که در این معاونت نیز با جدیت دنبال می‌شود.

حفظ وحدت مردم و مسئولان و پیشگیری از هرگونه تفرقه‌افکنی در فضای مجازی و جلوگیری از اخلال اقتصادی به‌وسیله فضای مجازی و مقابله جدی با کلاهبرداری‌های اینترنتی و تلفنی از دیگر اقداماتی خواهد بود که او به‌عنوان سرفصل برنامه‌هایش در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور اعلام کرده است.

جاویدنیا همچنین بر برنامه‌ریزی و همکاری همه دستگاه‌های متولی با دادستانی کل کشور برای پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی تأکید داشته است.

او با اشاره به‌ضرورت تقویت هرچه بیشتر دادسراها و شعب تخصصی و ویژه رسیدگی به جرائم رایانه‌ای در سراسر کشور، ابراز امیدواری کرده که بتواند با فراهم آوردن زمینه به‌کارگیری قضات متخصص در این شعب تخصصی، به نقطه مطلوبی از حیث رسیدگی علمی به پرونده‌ها دست یابد.

جواد جاویدنیا، معاون سابق دادستان مشهد، هفته گذشته و در مراسمی به‌عنوان سرپرست جدید معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور جایگزین عبدالصمد خرم‌آبادی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.