راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نخست‌وزیر کشور مالت در سازمان ملل درباره بلاکچین چه گفت؟

جمهوری مالت کشوری در جنوب اروپا در مرکز دریای مدیترانه است. این کشور از مجمع‌الجزایر کوچکی تشکیل شده و پایتخت آن، شهر والِتا است. پارلمان بریتانیا در سال ۱۹۶۴ قانون استقلال مالت را تصویب کرد. این کشور در سال ۱۹۷۴ به جمهوری تبدیل شد. مالت از زمان استقلال از اعضای اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع و سازمان ملل متحد بوده و در سال ۲۰۰۴ به اتحادیه اروپا پیوست. مالت در سال ۲۰۰۸، بخشی از منطقه یورو شد.

چهارم ژانویه 2018 یک روز تاریخی برای مالت است. در این روز، پارلمان مالت سه قانون را به تصویب رساند؛ اولین چارچوب قانونی برای بلاکچین، ارزهای رمزنگاری‌شده و دفاتر کل توزیع‌شده. همین امر باعث شده که مالت نخستین کشور در دنیا باشد که مقررات رسمی برای این فناوری‌ها را وضع کرده است.

در همین راستا جوزف موسکات، نخست وزیر مالت در جلسه سازمان ملل که چندی پیش در نیویورک برگزار شد به تکنولوژی و نقش آن در زندگی افراد پرداخت. او بخشی از سخنانش را به بلاکچین اختصاص داد که در این گزارش به آنها پرداخته‌ایم.

«ما در جزیره مالت، خودمان را به عنوان یک جزیره بلاکچین معرفی کرده‌ایم و به این ترتیب جزو اولین کشورهایی بوده‌ایم که در زمینه بلاکچین قانون‌گذاری کرده‌ایم؛ یک تکنولوژی که قبلا در خلا قانونی وجود داشته است.

بلاکچین، ارزهای رمزنگاری‌شده را ایجاد کرده است، آن‌ها آینده اجتناب‌ناپذیر پول هستند. از آنجایی که این فناوری، کسب‌وکارهای خوب را از کسب‌وکارهای بد جدا می‌کند به شفافیت بیشتر کمک می‌کند. اما تکنولوژی دفاتر کل توزیع شده، کارهای بیشتری می‌تواند انجام دهند، این فناوری می‌تواند راه‌حل‌های جدیدی را برای سیستم‌های مراقبت بهداشتی ارائه دهد که در آن بیماران، مالکیت واقعی پرونده‌های پزشکی خود را برعهده دارند. سیستم‌های مربوط به گازهار گلخانه‌ای نیز می‌تواند در سطوح بعدی قرار گیرد.

با استفاده از این فناوری، ما می‌توانیم کاری کنیم که کمک‌های بشردوستانه در مقصد خود باشد. ما می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که هیچ‌کس از اموال مشروع خود محروم نمی‌شود. همچنین با استفاده از بلاکچین شرکت‌ها قادر به پاسخگویی بیشتر به سهامداران خود خواهند بود.

همچنین این دولت‌ها هستند که باید با استفاده از بلاکچین از احتکار اطلاعات شهروندان اجتناب کنند، طوری که شهروندان به اداره اطلاعاتشان اعتماد کنند. این تنها چند راه است که ما می‌توانیم سیاست‌های استبدادی را بشمریم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.