پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
بانک قرضالحسنه رسالت برای اولین بار در کشور، کارتهای شتاب بانکی را با همکاری شرکت ملی پست ایران به محل مشتریان ارسال میکند.
به گزارش روابط عمومی بانک قرضالحسنه رسالت، با امضای تفاهمنامه از سوی محمدحسین حسینزاده مدیرعامل بانک قرضالحسنه رسالت و حسین نعمتی معاون وزیر، رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست علاوه بر توزیع کارت شتاب بانکی و دستهچکهای بانک قرضالحسنه رسالت به آدرس مشتریان، تمبر مالیاتی نیز بهصورت متمرکز از مدیریت خزانهداری و مبادلات به تمام واحدهای این بانک در سراسر کشور توزیع میشود.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه رسالت در حاشیه امضای این تفاهمنامه گفت: «طرح ارسال دستهچک و کارتهای شتاب بانکی به محل مشتری در بانکداری اجتماعی و در شهرهای که شعبه نداریم بسیار قابل محسوس است.»
محمدحسین حسینزاده با تشریح خدمات بانکداری اجتماعی افزود: «هدف ما در این مدل بانکداری ارائه خدمات نوین بانکی به مشتریان جمعی در قالب کانونهای کار وزندگی (کارآفرینی اجتماعی در شهرهای کوچک)، همیاری اجتماعی خانوادگی، محلهای، مساجد و دانشجویی، سازمانی (سازمان، ادارات و شرکتها) و صنفی (اصناف و بازاریها) است.»
او با تأکید بر اینکه با اجرای مدل بانکداری اجتماعی به تمام اقشار جامعه خدمات قرضالحسنهای میدهیم، اظهار داشت: «بانکداری اجتماعی در قالب 19 گرایش اعم از (فناوری اطلاعات و ارتباطات، امید، ورزش، نفت و گاز، معارف، فرهنگ، هنر و گردشگری، غذایی و کشاورزی، عدالت، سلامت، آموزشوپرورش، آموزش عالی، ایثار، عمران نیرو، امور شهری، اقتصاد و صنعت، خودرو و تجهیزات، سازمانهای راهبردی و بینالملل و گروه ویژه بانکداری اجتماعی) پاسخگوی نیازهای مشتریان است.»
حسینزاده در تشریح فعالیت این گروهها و اینکه هرکدام مخاطب خاص خود رادارند، گفت: «بهطور مثال گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات به شرکتهای همچون شرکت پست ملی پست ایران و گروه آموزشوپرورش به فرهنگیان خدمات میدهد.»
مدیرعامل بانک قرضالحسنه رسالت، به بُعد ارزان و آسان بودن خدمات بانکداری اجتماعی بانک قرضالحسنه رسالت اشاره کرد وبیان داشت: «در این مدل بانکداری، مشتریان فقط یکبار برای احراز هویت به بانک مراجعه و تمام خدمات را غیرحضوری دریافت میکنند.»
حسینزاده سامانه اعتبارسنجی مرآت را خدمتی دیگر از این بانک برای دریافت خدمات آسان اعلام کرد و یادآور شد: «با عضویت در این سامانه، مشکل وثیقه وامگیرندگان برطرف شده و اعضا میتوانند به سهولت بیشتری تسهیلات دریافت کنند.»
او در تشریح خدمات سامانه اعتبارسنجی مرآت افزود: «یک سال از فعالیت این سامانه میگذرد و در این مدت 400 هزار نفر به عضویت سامانه اعتبارسنجی مرآت درآمدهاند که از این تعداد به بیش از یکصد هزار نفر تسهیلات پرداختشده است.»
در ادامه بهروز رضایی دونچالی مدیر گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک قرضالحسنه رسالت با اشاره به اینکه با توجه به همکاری بسیار خوب و استقبال فوقالعاده تاکنون بیش از 20 هزار نفر از خانواده بزرگ شرکت ملی پست ایران به بانک قرضالحسنه رسالت پیوستند، گفت: «در 31 استان کشور کانونهای پست تشکیلشده و تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر از کارکنان پست بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال وام دریافت کردند.»
او افزود: «در حال حاضر کلیه خدمات بانکی از طریق راهنمای قرضالحسنه کانونهای سراسر کشور بهخوبی و با رضایتمندی مناسب ارائه میشود.»
در پایان مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: «پست با ارائه خدمات ارزشافزوده در سراسر کشور، در جهت افزایش رفاه و کاهش معضلات اجتماعی گامهای مؤثری برمیدارد.»
حسین نعمتی با اشاره به مدل بانکداری اجتماعی در بانک قرضالحسنه رسالت افزود: «کاهش مراجعات حضوری به شعب بانکها دستاورد خوبی است و با استفاده از خدمات پستی، بخش بزرگی از بار ترافیکی شهرها کاسته خواهد شد.»
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران از همکاری این بانک در سه سال گذشته و خدمات ارائهشده از حسینزاده مدیرعامل و کارکنان بانک قرضالحسنه رسالت با اهدای لوح، تقدیر به عمل آورد.