راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جشنواره کار صدف آبان ماه در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود

پارک فناوری پردیس معاونت علمی با همکاری مجموعه دانشکار به عنوان کارگزار، جشنواره کار صدف را آبان ماه امسال در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار خواهد کرد. این رویداد با حضور شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های برتر، در سه فاز مختلف و در روزهای 28 تا 30 آبان برپا می‌شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امروزه کشور با بسیاری از نیروهای جوان و با انرژی مواجه است که در سطح عالی از دانشگاه‌های برتر کشور تحصیل کرده‌اند ولی یکی از دغدغه‌های اصلی آن‎ها، یافتن شغل مناسب و مفید برای جامعه و مرتبط با رشته تحصیلی است که در اکثر موارد با شکست مواجه می‎شوند؛ یکی از دلایل اصلی این معضل اجتماعی، عدم ارتباط سازنده صنعت با دانشگاه است.

از طرفی یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین مشکلات صنایع و بنگاه‌های اقتصادی کشور تامین نیروی انسانی بامهارت است. چرا که مسیر ارتباط مناسبی مابین افراد جویای کار و کارفرمایان وجود ندارد و اکثر کارفرمایان به روش‌های متداول قدیمی به تامین نیروی انسانی خود می‎پردازند.

رفع عواملی که مانع اشتغال کارجویان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌شود از یک سو و نبودِ بستری مناسب برای ارتباط مستقیم کارفرمایان و کارجویان از سوی دیگر، باعث شد تا مجموعه‌ی دانشکار با برگزاری جشنواره‎ی کار فضای مناسبی را برای کارجویان و کارفرمایان فراهم کند.

مهم‎ترین هدف این جشنواره، ایجاد ارتباط مستقیم میان کارفرمایان صنایع مختلف با کارجویان برای جذب نیروی کار جوان، نخبه و متخصص است. از اهداف دیگر برگزاری جشنواره کار می‌توان به معرفی کارفرمایان و شرکت‎های موفق اشاره کرد تا با حضور در محیط علمی دانشگاه علاوه بر ارتقا برند سازمانی، بتوانند مسائل و چالش‌های فنی خود را در دانشکده‌های تخصصی مطرح کرده و راه حلی برای آنها، با کمک دانشگاهیان بیابند.

حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی در محیط علمی دانشگاه علاوه بر ارتقا برند سازمانی، حل مسائل و چالش‌های فنی این شرکت‌ها به کمک دانشگاهیان را نیز به دنبال دارد. در فاز اول جشنواره، برای افزایش مهارت‌های عمومی دانشجویان و کارکنان شرکت‌ها، ورکشاپ‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‎شود.

با توجه به حمایت‎های پارک فناوری پردیس معاونت علمی ، امتیاز و تخفیف ویژه‌ای برای حضور شرکت‌های دانش‎بنیان در نظر گرفته شده است. برای کسب اطلاع از جزئیات بیشتر و ثبت نام، به سایت جشنواره به آدرس sadafjobfair.ir مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.