راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

علی صحرائی سومین مدیرعامل بورس تهران شد

با مصوبه هیئت‌مدیره بورس، علی صحرائی به‌عنوان مدیرعامل و سکان‌دار جدید بورس تهران منصوب شد.

به گزارش  خبرگزاری فارس، بر اساس اطلاعیه سامانه کدال هیئت‌مدیره بورس اوراق بهادار تهران پیرو جلسه خود در 25 شهریورماه امسال، علی صحرائی را به‌عنوان مدیرعامل بورس تهران انتخاب کرد.

صحرائی مدرک کارشناسی حسابداری خود را از دانشگاه صنعت نفت و کارشناسی ارشد را از دانشگاه علامه طباطبایی اخذ کرده است. او دارای مدرک دکترای مدیریت کسب‌وکار با گرایش حسابداری (DBA) است. در کارنامه کاری علی صحرائی دو دهه حضور در بازار سرمایه ثبت‌شده است.

صحرائی مرداد 77 در سازمان کارگزاران بورس در سمت کارشناسی مدیریت بررسی سهام و طرح‌ها و اردیبهشت 81 در سمت کارشناس مسئول بازرسی و بازار قرار گرفت. پس‌ازآن در مرداد 83 در سمت کارشناس مسئول عملیات و نظارت بر بازار حضور یافت. پس از تصویب قانون جدید بازار اوراق بهادار و شکل‌گیری ساختار جدید بازار سرمایه، در اسفند 85 با سمت مدیر بازار به فعالیت خود در بورس تهران ادامه داد و سپس از آذر 90 تاکنون معاونت بازار را بر عهده داشته است.

او همچنین از خرداد 95 به عضویت هیئت‌مدیره فرابورس درآمده و در تدوین و پیش‌نویس مقررات و دستورالعمل‌های متنوع بازار سرمایه نقش به سزایی را ایفا کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.