راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

۹ پیشنهاد صاحب‌نظران اقتصادی به رئیس‌کل بانک مرکزی / تحولات متغیرهای اقتصادی تشریح شد

رئیس‌کل بانک مرکزی در نشستی با حضور اساتید دانشگاه‌ها و صاحب‌نظران حوزه اقتصاد ضمن بررسی مهم‌ترین تحولات متغیرهای کلیدی اقتصاد کلان به‌ویژه بازار ارز، به بحث و بررسی راه‌کارهای ثبات فضای اقتصادی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در این جلسه که عصر یکشنبه 18 شهریور ماه 97 برگزار شد و بیش از سه ساعت به طول انجامید، صاحب‌نظران اقتصادی از طیف‌های مختلف فکری و سیاسی در فضایی صمیمی و دوستانه و با صراحت کامل  به ارائه نقطه نظرات خود در موضوعات «بازار ارز و مسائل روز نظام بانکی» پرداختند.

اساتید حاضر در هم‌اندیشی ضمن تأکید بر هدفمند بودن سیاست‌های بانک مرکزی و لزوم تدوین برنامه منسجم به موضوعاتی ازجمله «کنترل نقدینگی»، «فرهنگ‌سازی برای عدم ورود مردم به بازار سفته‌بازی از طریق رسانه‌های جمعی»، «حفظ و تقویت ذخایر ارزی کشور»، «تعمیق بازار ثانویه ارز»، «جلوگیری از اضافه برداشت بانک‌ها»، «حفظ ارزش پول ملی با استفاده از سیاست‌های صحیح و آینده‌نگر»، «افتتاح حساب‌های ارزی و متصل به طلا»، «احیای اعتماد به‌ نظام بانکی» و «بهره‌گیری از تجارب سایر کشورها در خصوص بازار ارز» اشاره کردند.
همچنین هماهنگی بیشتر بین سیاست‌های پولی و مالی و طراحی سازوکار تقویت استقلال بانک مرکزی از دیگر موضوعات مورداشاره اساتید و صاحب‌نظران اقتصادی بود.
رئیس‌کل بانک مرکزی در این جلسه ضمن تشکر از اجابت دعوت صاحب‌نظران اقتصادی و اساتید دانشگاهی برای حضور در جلسه خاطرنشان کرد: «از همه صاحب‌نظران و به‌ویژه رسانه‌ها درخواست می‌کنیم با توجه به شرایط اقتصادی کشور از ایجاد جو روانی که موجب انتظارات منفی در جامعه و بازار می‌شود ممانعت کنند.»
در آغاز این جلسه در گزارش مبسوطی آخرین تحولات متغیرهای کلان اقتصادی و اقدامات بانک مرکزی در بازار ارز برای حاضرین تشریح شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.