راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیمه سامان گواهینامه استاندارد ISO 10002 دریافت کرد

شرکت بیمه سامان موفق شد با فراهم‌سازی زیرساخت مناسب برای مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان و پیگیری تا حصول نتیجه شکایت به مشتریان، گواهینامه استاندارد ISO 10002 را دریافت کنند.

به گزارش روابط عمومی بیمه سامان، استاندارد ISO 10002 به بررسی اثربخشی و کارآمدی فرآیند رسیدگی به شکایات مشتریان، عارضه‌یابی، علل وقوع و نهایتاً به اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه با ایجاد فرایند اثربخش در حذف یا کاهش هر شکایتی در سازمان می‌پردازد. این استاندارد بعد از اخذ تأییدیه‌های موردنظر به سازمان‌ها تعلق می‌گیرد.

هدف اصلی این استاندارد افزایش رضایت مشتریان و کلیه طرف‌های ذینفع سازمان است، به‌طوری‌که هر یک از این گروه‌ها بتوانند در مواقع لزوم انتقاد، نارضایتی و شکایت‌های احتمالی خود را مطرح کرده و با دریافت پاسخ مناسب و قانع‌کننده موجبات رضایت ایشان جلب شود.

استاندارد ISO 10002 به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با به‌کارگیری روش‌های مختلف زمینه را برای دریافت و مدیریت شکایت‌های احتمالی مشتریان فراهم کنند، چراکه این استاندارد به دلیل برخورداری از رویکرد نظام‌مند به بررسی ابعاد اجرایی و فرآیندهای شکایت در سازمان‌ها می‌پردازد.

بیمه سامان در سال‌های فعالیت خود، همواره ارائه خدمات باکیفیت را به‌عنوان خط‌مشی خلل‌ناپذیر ترسیم کرده و به‌منظور پیاده‌سازی این الگو کلیه بسترهای لازم را فراهم کرده است. بااین‌حال شرکت بیمه سامان به‌عنوان سازمانی مشتری محور، دریافت انتقادات و شکایت‌های احتمالی همه ذینفعان خصوصاً بیمه‌گذاران را فرصتی مناسب برای بهبود محصولات و فرایندهای سازمان می‌داند که درنهایت تعالی سازمانی و تحقق اهداف کلان این شرکت را به همراه خواهد داشت.

دریافت گواهینامه استاندارد ISO 10002 الزامات متعددی دارد که از آن جمله می‌توان به مشخص بودن مسئول فرآیند رسیدگی به شکایات مشتریان، تعیین دقیق کانال‌های ارسال و دریافت شکایات مشتریان، دسترسی آسان و اطلاع همه شاکیان به فرآیند رسیدگی به شکایات، جزئیات چگونگی اقدام و پیگیری در مورد شکایت، ترسیم دقیق فرآیند ارائه پاسخ و تائید اعلام وصول شکایت اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.