راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مسترکارت هم بالاخره وارد بازار کیف پول موبایلی می‌شود

شبکه پرداختی مسترکارت، به تازگی یک سرویس کیف پول موبایلی PayPass پرده برداری کرده است؛ یک پلت فرم کیف پول دیجیتال که از NFC بهره می‌برد. علاوه بر مسترکارت، 18 سازمان مالی دیگر، فرودگاه‌های آمریکایی و کتاب فروشی‌های Barnes & Noble در میان آنهایی قرار دارند که قرار است برای توسعه این کیف پول موبایلی با سازندگان آن قرارداد ببندند.

پی‌پس ولت هم یک کیف پول آنلاین است و هم به صورت آفلاین با NFC کار می‌کند.

این پلت فرم پرداخت موبایلی جدید شامل 3 بخش است:

شبکه پرداخت پی‌پس: این شبکه شامل شبکه پی‌پس آنلاین و پی‌پس بی‌تماس می‌شود. به گفته مدیران مسترکارت این کیف پول موبایلی ارائه شد تا کانال‌های مختلفی از پرداخت الکترونیک را برای کاربران در سطح بین المللی ایجاد کند – خواه پرداخت در داخل یک فروشگاه با NFC انجام شود، خواه پرداخت به صورت آنلاین و اینترنتی با موبایل، تبلت و یا کامپیوتر شخصی افراد انجام شود.

پی‌پس ولت: کاربران قادر خواهند بود علاوه بر برند مسترکارت، دیگر برندها را نیز به کیف پول خود اضافه کنند؛ کاربران می‌توانند آمریکن اکسپرس، دیسکاور، ویزا و دیگر برندهای کارت‌های اعتباری، کارت‌های بدهی و پیش پرداخته را به کیف پول خود اضافه کنند. مدیران این پروژه مسترکارت گفته‌اند این کیف پول موبایلی با ذخیره کردن اطلاعات کارت‌ها در یک جای امن، خرید آنلاین و آفلاین را آسان‌تر و سریع‌تر خواهد کرد.

پی‌پس API: سرویسی است که به شریکان، یا به عبارتی دیگر برندهای طرف قرارداد این پلت‌فرم، اجازه می‌دهد که از کیف پول موبایلی ارائه شده خودشان در شبکه پرداختی پی‌پس نیز استفاده کنند و این در حالی است که آنها از تکنولوژی‌های امنیتی و ضد کلاهبرداری مسترکارت استفاده می‌کنند و به مشتریان اجازه دهند که هر کجا که پی‌پس قابل قبول است پرداخت آنلاین و آفلاین داشته باشند.

یکی از مدیران مسترکارت، اد مک لالین، می‌گوید: “مشتریان به دنبال این هستند که هزینه خرید کالاهایشان را در هر زمان و هر کجا و هر طور که دلشان می‌خواهد پرداخت کنند و ما با آسان‌تر و ایمن‌تر کردن پرداخت‌های موبایلی در صدد این هستیم که اولین انتخاب مشتریان هنگام پرداخت، پرداخت با کیف پول موبایلیشان باشد. او همچنین افزود: “وقتی حرف از پرداخت می‌زنیم هیچ کیف پولی کامل و جامع نیست و هر کدام ویژگی‌های خود را دارند و ما تلاش کریدم تا در این پلت‌فرم و کیف پول جدید بیشترین و کارآمدترین امکانات را برای مشتریان گرد هم آوریم.

برچسب پرداخت پی‌پس مسترکارت هر کجا که باشد نشان از امکان پرداخت با این کیف پول موبایلی را نشان می‌دهد

پی‌پس ولت در فصل سوم سال 2012 روانه بازار می‌شود و در ابتدا فقط در ایالات متحده، کانادا، انگلستان و استرالیا ارائه می‌شود. این کیف پول موبایلی ویژگی دخیره سازی کپن و برگ‌های تخفیف را نیز دارد. همچنین از مواردی امنیتی برای زمان انجام تراکنش پرداخت بهره می‌برد. در حال حاضر شرکت‌های موبایل سازی نوکیا و RIM از این طرح مسترکارت پشتیبانی کرده‌اند. موبایل نوکیا Lumia 610 اولین موبایلی خواهد بود که قابلیت نصب این کیف را خواهد داشت.

منبع: thePaypers – nfcWorld – nfcWorld

دیگر اخبار درباره پرداخت با NFC را از اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

دیگر اخبار درباره پرداخت موبایلی را از اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

دیگر اخبار درباره کیف پول موبایلی را از اینجا می توانید مشاهده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.