راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جان جوانی / رونمایی بانک مرکزی روسیه از اسکناس یکصد روبلی و سکه ۲۵ روبلی

ماهنامه عصر تراکنش / در شماره پیش عصر تراکنش، در تایپ «جام جهانی» خطایی رخ داده بود که خوشبختانه به‌موقع اصلاح شد؛ وگرنه می‌رفت که روی جلد داشته باشیم: جان جهانی! آن ترکیب درست شد؛ منتها هفته بعد یکی از هفته‌نامه‌ها روی جلدش درباره جام جهانی تیتر زد: جان جهانی!

این بازی با جان‌ و جام ما را یاد ترانه معروفی انداخت با عنوان جان جوانی؛ برای با تو بودنم راه ستاره رفته‌ام / هر سفر ثانیه راه من به شماره رفته‌ام / هزار پنجره نگاه در انتظار ساخته‌ام / روح غرور مرده را در اشک خود شناخته‌ام / جان جوانی مرا پیر ترانه کرده‌ای / زبان احساس مرا تو عاشقانه کرده‌ای.

در هر حال جام جهانی هم با همه هیاهو و جنجال‌هایش به پایان رسید و مردم به زندگی‌ عادی‌شان بازگشته‌اند. چند سال بعد هم کمتر کسی یادش می‌ماند که نایب‌رئیس بانک مرکزی روسیه از اسکناس یکصد روبلی جدیدی که به‌طور ویژه برای جام جهانی ۲۰۱۸ طراحی شده بود، رونمایی کرد. یا مثلا از سکه ۲۵ روبلی مخصوص جام جهانی ۲۰۱۸ هم رونمایی شده بود.

با این همه جام جهانی فقط کمی به خاطر اینکه یک رویداد ورزشی است، اهمیت دارد. دنیا فوتبال را ترویج می‌دهد؛ برای اینکه یکی از بزرگ‌ترین جولانگاه‌های اقتصادی به‌شمار می‌رود. بد نیست بدانید برگزاری جام جهانی در روسیه یکصد هزار شغل ایجاد کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.