راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هرآنچه که باید از پیتر ون در داز مدیرعامل استارت‌آپ آدین بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / پیتر ون در داز هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت آدین و نماینده آدین بی‌‌وی، از سال 2007 عضو هیات‌مدیره این شرکت بوده است. قبل از اینکه ون در داز به فکر تاسیس این شرکت بیفتد، عضو هیات‌مدیره بخش سرویس‌های پذیرندگی بین‌المللی رویال بانک اسکاتلند بود و شرکت‌هایی هم که تحت مدیریت این بخش فعالیت می‌کردند، وردپی، بیبیت، استریم‌لاین و تراست‌مارک نام داشتند.

ون در داز درست از سال 1999، یعنی زمانی که عضو هیات‌مدیره بیبیت بود، پایش به دنیای پی‌اس‌پی‌ها باز شد و در آن زمان مسئول فروش و بازاریابی و امور حقوقی و گسترش بین‌المللی کسب‌وکار بود.

ون در داز که بیش از 15 سال تجربه در صنعت پرداخت دارد، در سال 2006 و پیش از آنکه به سمت مدیرعاملی آدین دربیاید، مدیر ارشد بازرگانی این استارت‌آپ بود که از همان زمان استارت‌آپ آدین رشد چشمگیری در سطح جهانی داشت. شرکت آدین که توسط بزرگ‌ترین پذیرندگان دنیا، به‌عنوان محبوب‌ترین پارتنر پردازش پرداخت اومنی‌چنل انتخاب شد، در سال 2006 توسط پیتر ون در داز و آرنوت شوئیف در هلند راه‌اندازی شد.

نام آدین به زبان سورینامی به معنای شروع دوباره است و این شرکت با هدف ارائه پلتفرم پرداخت‌های مدرن برای عصر دیجیتال شروع به کار کرد. در حال حاضر آدین نزدیک به 700 کارمند و 15 دفتر در نقاط مختلف دنیا دارد.

در سال 2017 این شرکت توانست 108 میلیارد یورو، معادل 127 میلیارد دلار، پرداخت را پردازش کند که نسبت به سال قبل از آن رشد 63درصدی داشته است و از جمله مشتریانش می‌توان به نتفلیکس، فیس‌بوک و اسپاتی‌فای اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.