راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چرا اختلاس بزرگ 3هزار میلیاردی، فساد مالی بزرگ کشور شد؟‌

پور محمدی درباره سرنوشت قائم‌مقام رئیس بانک مرکزی در پرونده تخلف بانکی اخیر و ارتباطش با رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم می‌گوید: نام ایشان سید حمید پورمحمد گل‌سفیدی است و با هم نسبت فامیلی نداریم.

مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این سوال که فرق اختلاس با فساد مالی چیست؟ و چرا اختلاس بزرگ فساد مالی بزرگ شد؟ می‌گوید: برای تخلف بانکی اخیر ما تعبیر اختلاس نداریم. اختلاس زمانی مطرح می‌شود که پولی از بین رفته باشد ولی در این پرونده هر چند بخشی از پول‌ها به عنوان رشوه پرداخت شده است ولی بخش اعظم پرونده، فساد است. این پرونده ناهنجار و بزرگ است و باید با قاطعیت با آن برخورد شود

او ادامه می‌دهد سازمان بازرسی کل کشور در خصوص متهم اصلی پرونده سه هزار میلیاردی نیز دو بار به بانک مرکزی گزارش داد و اعلام کرد که فعالیت‌های این فرد مشکل دارد و باید درباره عملکرد او دقت شود. سال ۸۸ این مجموعه قصد تاسیس بانک داشت که با مخالفت سازمان بازرسی کل کشور روبه‌رو شد و پس از مشخص شدن تخلف، جلوی تاسیس بانک را گرفتیم. درست است که سازمان بازرسی کل کشور تخلف بانکی سه هزار میلیاردی را شناسایی نکرد ولی سازمان اولین دستگاهی بود که با شناسایی تخلف این گروه برای تاسیس بانک باعث شد نتوانند بدهی‌های خود را به راحتی پرداخت کنند و تخلفاتشان لو رفت.

او درباره سرنوشت قائم‌مقام رئیس بانک مرکزی در پرونده تخلف بانکی اخیر و ارتباطش با رئیس سازمان بازرسی کل کشورهم می‌گوید: نام ایشان سید حمید پورمحمد گل‌سفیدی است و با هم نسبت فامیلی نداریم. ایشان یکی از متهمان پرونده فساد بانکی سه هزار میلیاردی است و هنوز تبرئه نشده ولی با قرار آزاد شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سوالی در خصوص نقش دولت در فساد بانکی سه هزار میلیاردی تصریح کرد: ما یک اشکال اساسی داریم و ربطی به این فساد ندارد. ما می‌گوییم نظام اداری باید شفاف، دقیق و نظاممند باشد و اگر قانون رعایت نشود ممکن است تخلف صورت گیرد. حرف سازمان بازرسی کل کشور این است که باید قانون رعایت شود.

وی با بیان اینکه مدیریت صحیح باید همراه با رعایت قانون باشد، ادامه داد: گاهی اوقات گفته می‌شود که پولی از راه غیر قانونی به جیب ما نمی‌رود ولی باید گفت اینکه پول‌های سوء استفاده در جیب آدم نرود، نشان‌دهنده درستی کار نیست. مدیریت‌هایی که موجب شکل‌گیری فساد می‌شوند باید اصلاح شوند.

منبع: خبر آنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.