راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

“جیب” روشی آسان برای مدیریت پول (مدیریت دخل و خرج)

امروزه مساله پول و مشکلات مالی، یکی از عوامل مهم در زندگی است. داشتن یا نداشتن پول می‌‏تواند علت بسیاری از استرس‏‌ها و نگرانی‏های جوامع امروزی باشد. حتما شما هم افرادی را دیده‌اید که با وجود درآمد معمول و متوسط با یک مدیریت آگاهانه و برنامه‌ریزی شده می‌توانند از پس خواسته‌های بزرگ، مهم و متعدد خود مثل خرید خانه و … بر بیایند.

همواره برای خالی نبودن دست خود در مواقع اضطراری، پس‌انداز اندکی نیز دارید. شاید سوال اکثر ما این باشد که برای رسیدن به مدیریت بهتر دخل و خرج چه کار باید کرد؟ یکی از راه‌های مدیریت دخل و خرج، آگاهی از دخل و خرج گذشته است. شما باید همواره بدانید که درآمدتان صرف چه مواردی شده است تا بتوانید با پردازش این اطلاعات به تمام اهداف اقتصادی خود دست پیدا کنید. برای رسیدن به این هدف راه‌های مختلفی وجود دارد. برای مثال برخی دفترچه‌ای دارند که روزانه تمام خرج‌های خود را در آن ثبت می‌کنند و در آخر ماه هم با انجام یک حساب و کتاب متوجه می‌شوند که در طول یک ماه چه هزینه‌هایی را صرف کرده‌اند، اما راه آسان‌تری هم وجود دارد. برای مثال استفاده از خدمات آنلاین برخی سایت‌ها که به شما امکان ثبت مخارجتان را می‌دهند و در پایان یک دوره زمانی نیز با کمک نمودارهای مختلف به شما نشان می‌دهند که چه مخارجی داشتید و در چه مواردی باید صرفه جویی کنید. سایت جیب یکی از این سایت‌ها است.

این سایت به آدرس www.jeeb.ir قابل دسترسی است. به کمک این سایت تمام اطلاعات مالی خود را یکجا می‌توانید داشته باشید. گزارش‌های متنی، گرافیکی جامع و کامل یادآوری تاریخ‌های سررسید بدهی/طلب، چک، اقساط و… از جمله مزایای سایت جیب است. برای استفاده از این سایت باید ابتدا عضو شوید که این عضویت برای شما هزینه‌ای هم در بر خواهد داشت. البته سایت جیب امکان عضویت رایگان به مدت یک هفته را نیز به کاربرانش می‌دهد.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.