راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کاربران استفاده از بانکداری موبایلی را راحت می‌دانند

شرکت اینفوسیس (Infosys) به تازگی گزارشی از نتایج همه پرسی‌اش برای بانکداری الکترونیک ارئه کرده است که بیشتر نتایج آن برای بانکداری الکترونیک خوشحال کننده است. این همه پرسی که از تاریخ 22 تا 27 فوریه به صورت آنلاین انجام شد 1000 کاربر اسمارت‌فون به آن پاسخ دادند.

بر طبق گزارشی که از این همه پرسی ارائه شده است، اکثریت پاسخ دهنده‌گان (94درصد) گفته‌اند که کار با بانکداری موبایلی آسان و راحت است و 77 درصد نیز گفته‌اند که بانکداری موبایلی آسودگی و راحتی را برای زندگی آنها به ارمغان آورده است؛ با این وجود فقط 42 درصد گفته‌اند که آنها بانکداری موبایلی را شیوه‌ای امن برای دسترسی به حساب بانکی می‌دانند.

اما آنچه جلب توجه می‌کند بحث امنیت بانکداری موبایلی است که حتی آن دسته از افرادی که به طور مداوم در حال استفاده از بانکداری موبایلی هستند از امنیت آن اظهار نگرانی می‌کنند. 30 درصد از کاربران بانکداری موبایلی گفته‌اند دلیل اینکه کمتر از بانکداری موبایلی استفاده می‌کنند حفاظت از اطلاعاتشان است و 60 درصد از کسانی که از بانکداری موبایلی استفاده نمی‌کنند دلیل این دوری را پایین بودن امنیت در آن می‌دانند.

آشوک وموری یکی از مدیران ارشد اینفوسیس می‌گوید: این روزها موبایل همه جا هست و سازمان‌های مالی باید به آن به عنوان دروازه ورود مشتری آینده نگاه کنند؛ پژوهش‌های ما نشان می‌دهند که کاربران فعلی بانکداری موبایلی راحتی و سادگی آن را دوست دارند اما در کنار آن تقاضا و انتظار خدماتی یکپارچه دارند؛ و این در حالی است که آن دسته از افراد که از بانکداری موبایلی استفاده نمی‌کنند هنوز با ترس امنیتی آن روبرو هستند.

روی هم رفته، 83 درصد کاربران بانکداری موبایلی گفته‌اند که در کل هنگام استفاده از بانکداری موبایلی احساس راحتی یا امنیت می‌کنند؛ که این درصد برای استفاده از دستگاه‌های خودپرداز 84 درصد است.

جالب‌تر از همه، اینکه 96 درصد پاسخ دهنده‌گان گفته‌اند که بیشترین احساس امنیت را هنگام انجام امور بانکی توسط کامپیوترهای خانگی دارند؛ این درصد در واقع از درصد احساس امنیت در یک بانک واقعی هم بیشتر است که آن 93 درصد است.

در میان مزایای بانکداری موبایلی، 80 درصد کاربران گفته‌اند که دسترسی 24 ساعته به حساب‌های بانکیشان را دوست دارند و 71 درصد گفته‌اند که پرکاربردترین کارهای بانکداری موبایلیشان چک کردن حساب‌ها و اطلاعات بانکی است.

منبع: mobile payments today

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.