راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توکلی: اکثر دریافت‌کنندگان تسهیلات ثامن‌الحجج فرزندان علما، قضات بازنشسته و شخصیت‌ها هستند

احمد توکلی در واکنش به درخواست عمومی برای انتشار لیست متخلفان پرونده مؤسسه ثامن‌الحجج گفت: «فهرستی که به دستم رسیده بود ناقص بود و برای همین در انتشار آن احتیاط کردم.»

به گزارش ایرنا، آذرماه سال گذشته احمد توکلی، رئیس دیدبان شفافیت و عدالت در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده بود: «اکثر دریافت‌کنندگان تسهیلات ثامن‌الحجج فرزندان علما، قضات بازنشسته و شخصیت‌ها هستند.»

او همچنین هشدار داده بود که اسامی این افراد را منتشر می‌کند. حالا با گزارشی که روزنامه شرق درباره پرونده ثامن‌الحجج منتشر کرد و در آن با اسامی اختصاری، نام برخی سلبریتی‌ها را بر زبان‌ها انداخته، این مطالبه شکل‌گرفته است که احمد توکلی اسامی دریافت‌کنندگان تسهیلات ثامن را اعلام کند.

همچنین او گفت: «در انتشار اسامی این لیست احتیاط کرده است، چراکه نمی‌دانسته کدام‌یک از افراد این لیست بدهی‌شان را تسویه کرده‌اند و چه کسانی بدهکارند.»

توکلی ادامه می‌دهد: «فرد مورد اعتمادی، فهرستی از بانک مرکزی به من داد و گفت اشخاصی که در آن قرار دارند بدهی‌شان را پرداخت نمی‌کنند. من آن افراد را تهدید کردم و البته تهدیدم مؤثر واقع شد و بعد فهمیدم که بدهی‌شان را تسویه کرده‌اند، به همین دلیل فهرست را منتشر نکردم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.