راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هم‌بنیان‌گذار گوگل از عقب ماندن گوگل از قافله بلاکچین می‌گوید

در یک کنفرانس بلاکچین  در مراکش، سرگئی برین (Sergey Brin) هم‌بنیان‌گذار گوگل گفت چند وقتی می‌شود که همراه با پسرش مشغول استخراج اتریوم (Ethereum) بوده است. وی هم‌چنین با قبول آهسته بودن گوگل در پرداختن به فناوری بلاکچین گفت به نظر شخصی خودش این فناوری خارق‌العاده و شگفت‌انگیز است.

در این کنفرانس که به میزبانی ریچارد برانسون (Richard Branson) در مراکش برگزارشده بود، سرگئی برین ملبس به لباس محلی سفیدرنگ دریکی از پنل‌ها حاضر شد و در باب پتانسیل‌های فناوری بلاک‌چین صحبت کرد.

هم‌بنیان‌گذار گوگل گفت اولین باری که به این فناوری علاقه‌مند شد زمانی بود که پسرش از وی درخواست خرید یک کامپیوتر گیمینگ کرد.

«یک یا دو سال پیش، پسرم اصرار کرد که یک کامپیوتر گیمینگ بخریم. من قبول کردم، اما به شرطی که با آن یک ارز رمزنگاری‌شده هم استخراج‌کنیم. به‌این‌ترتیب یک ماینر (miner) اتریوم راه انداختیم و چند پنی و چند دلاری هم کاسب شدیم.»

برین که اکنون به‌عنوان مدیر آلفابت (Alphabet)، شرکت مادر گوگل، فعال است اذعان کرد گوگل در پرداختن به بلاکچین از قافله عقب‌مانده است. او گفت:

«گوگل نتوانسته است یکی از پیشگامان این حوزه باشد.»

هم‌بنیان‌گذار گوگل که در لحظه آخر به کنفرانس بلاکچین دعوت شده بود، اخیراً با سرمایه‌گذار معروف استیو جوروتسون (Steve Jurvetson) در حال قایق‌سواری در سواحل ایبیزا (Ibiza) دیده‌شده بود.

اگرچه برین گفت چیز زیادی درباره ارزهای رمزنگاری‌شده نمی‌داند؛ اما پتانسیل‌ آن را خارق‌العاده دانست.

«شگفت‌انگیز است. من آینده را می‌بینم که این ایده‌ها از حالت تحقیقاتی خارج شده و جامه‌ی عمل به آن‌ها پوشانده خواهد شد.»

منبع: Business Insider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.