راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

محمد فرجود: تهران صاحب پلتفرم مشارکت شهروندی می‌شود

جدی‌ترین شاخصه هوشمندی، داده محوری است. در هوشمند سازی یک شهر همچنین رشد کیفیت زندگی مردم و رفتن به سمت تحول دیجیتالی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گزارش شنبه پرس، محمد فرجود، مدیرعامل فاوای شهرداری تهران در نشست مدیران فناوری کلان‌شهرها از رونمایی پلتفرم مشارکت شهروندان با محوریت مشکلات و چالش‌های شهر تهران خبر داد.

فرجود در این نشست که در حاشیه هفتمین نمایشگاه اینوتکس در مجتمع نمایشگاهی شهرداری تهران برگزار شد، ضمن تأکید بر نگاه پلتفرمی به شهرها گفت: «مزیت نگریستن به شهرها به‌مثابه پلتفرم این است که می‌توانیم داده‌ها را درست تجمیع کرده و از آن‌ها به بهترین شیوه استفاده کنیم. همچنین پلتفرم‌ها بهترین فضا برای تبادل اطلاعات و خلق ارزش است.»

مدیرعامل فاوای شهرداری تهران در ادامه به سه محور چالش‌های شهرنشینی در دنیا، معرفی برنامه تهران هوشمند و اقدامات انجام‌شده در دبیرخانه و مرکز تهران هوشمند پرداخت و با تأکید بر اینکه هوشمندی تنها مربوط به رشد فناوری نیست گفت: «جدی‌ترین شاخصه هوشمندی، داده محوری است. در هوشمند سازی یک شهر همچنین رشد کیفیت زندگی مردم و رفتن به سمت تحول دیجیتالی از اهمیت بسیاری برخوردار است.»

او در ادامه با اشاره به زیرساخت داده به‌عنوان پایه هوشمند سازی یک شهر گفت: «اهمیت متصل بودن و زیرساخت داده شهر هوشمند بر کسی پوشیده نیست؛ اما متأسفانه در نظام مدیریت شهری بعضاً دیده می‌شود که به داده به‌عنوان یک شاخصه تأثیرگذار، چندان بهاداده نمی‌شود.»

مدیرعامل فاوای شهرداری تهران در پایان، توسعه شهری پایدار، هدایت نوآوری، رضایت شهروندان، ارتقای مشارکت و شفافیت و نظام‌های مدیریت و خدمات کارآمد را به‌عنوان محورهای استراتژیک هوشمند سازی تهران برشمرد و سپس پروژه‌ها و پایلوت‌های تهران هوشمند همچون سامانه طرح ترافیک جدید، سامانه تهران من، مسیریاب و نقشه تهران، سامانه شفافیت، داشبورد انتشار داده‌های شهر و … را معرفی و همچنین نقش شهرداری‌ها را در زیست‌بوم نوآوری تشریح کرد.

همچنین نشست مدیران سازمان فاوای شهرداری‌های کلان‌شهرها نیز در روز آخر و در حاشیه این رویداد برگزار و پیرامون هوشمند سازی شهرها و نقش شهرداری‌ها در آن تبادل‌نظر صورت گرفت و نیز برخی شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان فرصت ارائه دستاوردهای خود را در حوزه هوشمند سازی شهری داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.