راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در حمله ويروسی: اطلاعات اصلی وزارت نفت آسيبي نديده است

سخنگوی وزارت نفت درباره حمله سایبری به شبکه مخابرات و اینترنت وزارت نفت تاکید کرد که به دلیل جداسازی سرورهای عمومی از سرورهای اصلی، آسیبی به اطلاعات اساسی وزارت نفت وارد نشده است.

به گزارش راه پرداخت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نفت، مهندس علیرضا نیکزاد رهبر با تاکید بر اینکه از همه اطلاعات اصلی و غیر اصلی وزارت نفت نسخه پشتیبان گرفته شده است، گفت: وزارت نفت توان فنی و مهندسی قوی برای مقابله با حمله سایبری را دارد.

وی با اشاره به آسیب دیدگی جزیی اطلاعات عمومی اظهار داشت: البته اینکه گفته شود هیچ بخشی از اطلاعات آسیب ندیده، درست نیست و صرفا اطلاعات بخشی از کاربران دچار صدمه شده است.

به گفته مهندس نیکزاد این حمله به شکل ویروس بوده است که موجب بروز مشکل برای دیسک سخت سیستم کاربران شده و موضوع بازآوری اطلاعات کاربران نیز در حال بررسی است.

در روز گذشته خبرهایی در برخی سایت‌های خبری منتشر شده بود که با آب و تاب خبر از حمله ویروسی به وزارت نفت داده بودند. امروز هم سایت خبری بی‌بی‌سی فارسی با انتخاب تیتر  وزارت نفت ایران در پی حمله اینترنتی، ستاد بحران تشکیل داد سعی در بزرگ‌نمایی مسائل پیش آمده داشته است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.